Record Details

Інфографічні складові motion-дизайну

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Інфографічні складові motion-дизайну
Infographic components in motion design
Инфографические составляющие в motion-дизайне
 
Creator Vasylieva, O.; Київський національний університет технологій та дизайну
Vasylieva, I.; Київський національний університет технологій та дизайну
 
Subject Дизайн; motion-дизайн; інфографіка; анімована інфографіка; реклама; споживач; інформація; аудиторія; глядач; символи; візуальне сприйняття.
74.01/.09
Design; motion design; animated info graphics; design; motion-design; info graphics; advertising; consumer; information; audience; spectators; symbols; visual perception.
74.01/.09
Дизайн; motion дизайн; анимированная инфографика; инфографика; реклама; потребитель; информация; зрители; символы; зрительное восприятие.
74.01/.09
 
Description В статті розглянуто проблеми сучасного інформаційного дизайну, визначено основні напрямки motion-дизайну та сфери її застосування, досліджено та виокремлено основні переваги продуктів motion дизайну серед інших видів відеопродукції в сфері мультімедіа, а саме: універсальність, широке охоплення аудиторії, інформативність та привертання уваги. Анімована інфографіка визначена, як найбільш актуальна та затребувана для представлення інформації у різних сферах діяльності та рекламі. Визначено її основні переваги такі як: транслювання інформації в більш зручному вигляді в порівнянні з текстовим еквівалентом та подання матеріалу за допомогою знаків і символів, що можуть бути зрозумілими більш широкому колу людей та сприйнятими різномовними глядачам у різних країнах. Визначено типи інфографіки за графічною структурою та способом подання інформації. Досліджено типи сенсорних систем сприйняття аудиторією інформації та доведено ефективність надання саме візуальної інформації. Виокремлено основні складові інфографічного ролику.
The article deals with the problems of modern information design. The main directions of motion-design and areas of its application are determined. The main advantages of motion design products, among other types of video production in the field of multimedia, namely universality, wide coverage of the audience, informativeness and attraction of attention, are explored and distinguished. Animated infographics is defined the most relevant and demanded for the presentation of information in various spheres of activity and advertising. It identifies its main advantages, namely, the broadcasting of information in a more convenient form compared to the text equivalent and is understandable to a wide range of viewers of the presentation of material by means of signs and symbols that can understood by diverse viewers in different countries.  Among the main advantages of applying motion to the design of modern media – motion-design products used for the company's project: advertising video, corporate presentation, tutorials, webinar design, video art, used on mobile devices, etc. Wide coverage of the audience, another advantage of the use of motion-design, the created product can placed on the television both on the website, in social groups, networks, video portals, which allows you to bring your product to a wide range of viewers. Informative – motion-graphics allow you to tell complex things in a simple and understandable language. The types of infographic are determined according to the graphic structure and method of presentation of information. The types of sensory systems of perception by the audience of information have investigated, which has shown the effectiveness of providing visual information.  The main components of the infographic video singled out. 3 types of infographic design according to the structure of information representation, namely: "infographics-directory", "infographics-constructor", "infographics-comparison". The components that are important for the creation of infographic design are identified – symbolic symbolism, symbolic linkage and content, logic and sequence of presentation of information and dynamics of image elements.
В статье рассматриваются проблемы современного информационного дизайна. Определены основные направления motion-дизайна и сферы его применения. Исследованы и выделены основные преимущества продуктов motion-дизайна среди других видов видеопродукции в сфере мультимедиа, а именно универсальность, широкий охват аудитории, информативность и привлечения внимания. Анимированная инфографика определена как наиболее актуальная и востребованная для представления информации в различных сферах деятельности и рекламе. Определены ее основные преимущества, а именно трансляции информации в более удобном виде по сравнению с текстовым эквивалентом и представление материала с помощью знаков и символов более понятное широкому кругу людей и более понятное разноязычным зрителям в разных странах. Определены типы инфографики по графической структуре и способу представления информации. Выделены основные составляющие инфографеского ролика, как определители именно этого продукта motion-дизайна.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-05-22
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/13452
10.18372/2415-8151.14.13452
 
Source Теорія та практика дизайну; № 14 (2018); 51-61
Теория и практика дизайна; № 14 (2018); 51-61
Theory and practice of design; № 14 (2018); 51-61
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ