Record Details

LEGAL ASSESSMENT OF DECISION MAKING LOGIC BY CIVILIAN AIRCRAFT CREWS IN THE CONTEXT OF SECURITY THREATS

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title LEGAL ASSESSMENT OF DECISION MAKING LOGIC BY CIVILIAN AIRCRAFT CREWS IN THE CONTEXT OF SECURITY THREATS
ПРАВОВАЯ ОЦЕНКА ЛОГИКИ ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ ЭКИПАЖАМИ ГРАЖДАНСКИХ ВОЗДУШНЫХ СУДОВ В УСЛОВИЯХ УГРОЗЫ БЕЗОПАСНОСТИ
ПРАВОВА ОЦІНКА ЛОГІКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЕКІПАЖАМИ ЦИВІЛЬНИХ ПОВІТРЯНИХ СУДЕН В УМОВАХ ЗАГРОЗИ БЕЗПЕЦІ
 
Creator Беззубов, Дмитро Олександрович; Державний університет інфраструктури та технологій
 
Subject safety; civil aircraft; aviation risk; law; catastrophe; incident; system; technique; model

безопасность; гражданские воздушные суда; авиационный риск; право; катастрофа; инцидент; система; техника; модели

безпека; цивільні судна; авіаційний ризик; право; катастрофа; інцидент; система; техніка; моделі
342.95:342.7-056.26(045)
 
Description   Objective: to determine the legal models of the specific features of the logic of decision making by the crews of civil aircraft and the consequences of such decisions. To propose effective mechanisms for improving the level of safety of crews of civil aircraft. To offer author’s models of safety decision making by crews of civilian aircraft. Methods: the study was conducted using classical methods of scientific knowledge. Using the method of analysis, the system elements of the decision-making logic are revealed. With the help of the synthesis method, variants of negative consequences of decision-making are considered. Results: According to the results of the study, the types of negative consequences of the decisions were determined. Identified and disclosed components of aviation incidents. Elements of aviation security are established.Aviation is of particular interest to aviation security as a component of aviation activity. The administrative aspect of this area lies in several basic aspects: the first aspect is security as a category of administrative law; the second aspect is safety as a state of maintenance of activities and the third aspect is safety as a consequence of the activity of the crew of an aircraft civilian. The problem of ensuring the safety of flights was and remains today extremely relevant. It is necessary to determine the problem with the position of system legal analysis. The provision of complete flight safety today is not technically feasible, however, experts from various scientific fields, including lawyers, are being asked to use a variety of tools and measures, including legal ones, to ensure a high level of safety and reliability of air transport. Flight safety determines the ability to perform flights without a threat to human life and health, the ability to perform flights so that the risk of injury to or damage to people, damage, including the environment, has been limited to «acceptable » level.
Цель: определить правовые модели видовых признаков логики принятия решений экипажами гражданских воздушных судов и последствий таких решений. Предложить эффективные механизмы повышения уровня безопасности экипажей гражданских воздушных судов. Предложить авторские модели обеспечения безопасности принятия решений экипажами гражданских воздушных судов. Методы: исследование проведено с использованием классических методов научного познания. С помощью метода анализа раскрыты системные элементы логики принятия решений. С помощью метода синтеза рассмотрены варианты негативных последствий принятия решений. Результаты по результатам исследования определены виды негативных последствий принимаемых решений. Определены и раскрыты составляющие авиационных инцидентов. Установлено составляющие элементы авиационной безопасности.
Мета: визначити правові моделі видових ознак логіки прийняття рішень екіпажами цивільних повітряних суден та наслідків таких рішень. Запропонувати ефективні механізми підвищення рівня безпеки екіпажів цивільних повітряних суден. Запропонувати авторські моделі забезпечення безпеки прийняття рішень екіпажами цивільних повітряних суден. Методи: дослідження проведене з використанням класичних методів наукового пізнання. За допомогою методу аналізу розкриті системні елементи логіки прийняття рішень. За допомогою методу синтезу розглянуті варіанти негативних наслідків прийняття рішень. Результати: за результатами дослідження визначені види негативних наслідків прийнятих рішень. Визначені та розкриті складові авіаційних інцидентів. Встановлено складові елементи авіаційної безпеки.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-12-18
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/view/13315
10.18372/2307-9061.49.13315
 
Source Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»; Том 4, № 49 (2018); 11-16
Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal "Air and Space Law"; Том 4, № 49 (2018); 11-16
Научные труды Национального авиационного университета. Серия: Юридический вестник "Воздушное и космическое право»; Том 4, № 49 (2018); 11-16
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ