THE SURGE IDENTIFYING DEVICE IN COMPRESSORS OF AVIATION GAS-TURBINE ENGINES
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE SURGE IDENTIFYING DEVICE IN COMPRESSORS OF AVIATION GAS-TURBINE ENGINES
УСТРОЙСТВО-ИДЕНТИФИКАТОР ПОМПАЖА В КОМПРЕССОРАХ АВИАЦИОННЫХ ГАЗОТУРБИННЫХ ДВИГАТЕЛЕЙ Пристрій-ідентифікатор помпажу в компресорах авіаційних газотурбінних двигунів |
|
Creator |
Olali, N. V.; Університет дельти Нігеру
Olali, M. О.; Університет дельти Нігеру |
|
Subject |
transportation technology
629.7.03:681.5.03 (045) surge; aviation gas-turbine engine; identification device; Walsh functions; orthogonal decomposition; algorithm Транспортные технологии помпаж; авиационный газотурбинный двигатель; устройство идентификации; функции Уолша; ортогональное разложение; алгоритм 629.7.03:681.5.03 (045) Транспортні технології помпаж; авіаційний газотурбінний двигун; пристрій ідентифікації; функції Уолша; ортогональний розклад, алгоритм 629.7.03:681.5.03 (045) |
|
Description |
This paper concentrates on the problem of identification of surge phenomena in compressors of aviation gas-turbine engines. Applicability of a surge detection method using expansion impulse response of the engine in a series of orthonormal Walsh functions is proved. As a diagnostic sign of a surge the Walsh - Fourier coefficients are accepted. The algorithm and the functional chart of the identification device of a surge are developed. Formation of classes is carried out on the basis of the analysis of a large number of experimental curves of change of parameters in workflow at a surge and normal operation of the engine.
В статье рассматривается проблема идентификации помпажных явлений в компрессорах авиационных газотурбинных двигателей. Обосновывается применимость метода распознавания помпажа с помощью разложения импульсной переходной функции двигателя в ряд ортонормированных функций Уолша. В качестве диагностического признака помпажа приняты коэффициенты разложения Уолша - Фурье. Разработано алгоритм и функциональная схема устройства идентификации помпажа. Формирование классов проводится на основе анализа большого количества экспериментальных кривых изменения параметров рабочего процесса при помпаже и нормальной работе двигателя. У статті розглядається проблема ідентифікації помпажних явищ в компресорах авіаційних газотурбінних двигунах. Для збільшення запасів стійкості двигунів використовують: регулювання направляючих апаратів компресора, перепускання повітря з окремих ступенів компресора, регульоване дозування подачі палива на режимах запуску, прийомистості, дроселювання. Ці заходи зменшують ймовірність виникнення помпажних явищ, але не можуть служити гарантією їх усунення, оскільки помпаж може бути наслідком відмов в самих системах, призначених для попередження зривів. Ефективність застосування таких систем суттєво залежить від методу ідентифікації закладеної в її принцип дії. В зв'язку з цим особливий інтерес представляє метод ідентифікації, що використовує ортогональний розклад імпульсних перехідних функцій в ряд по функціях Уолша. Обґрунтовується застосовність методу розпізнавання помпажу за допомогою розкладу імпульсної перехідної функції двигуна в ряд ортонормованих функцій Уолша. В якості діагностичної ознаки помпажу прийняті коефіцієнти розкладання Уолша - Фур'є. Розроблено алгоритм і функціональна схема пристрою ідентифікації помпажа. Формування класів проводиться на основі аналізу великої кількості експериментальних кривих зміни параметрів робочого процесу при помпажі і нормальній роботі двигуна. В результаті проведених досліджень показана можливість застосування методу ідентифікації заснованого на ортогональному розкладі імпульсної перехідної функції в ряд за функціями Уолша. Розроблений алгоритм і схема пристрою ідентифікації помпажу, в якому як діагностична ознака прийняті коефіцієнти розкладу по функціях Уолша. Формування класів проводиться на основі аналізу великої кількості експериментальних кривих зміни параметрів робочого процесу при помпажу і нормальній роботі двигуна. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-12-14
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/13279
10.18372/2310-5461.40.13279 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 40, № 4 (2018); 506-511
Science-based technologies; Том 40, № 4 (2018); 506-511 Наукоемкие технологии; Том 40, № 4 (2018); 506-511 |
|
Language |
en
|
|