Record Details

РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
DEVELOPMENT OF PSYCHOLOGICAL COMPETENCE OF TEACHERS IN THE PROCESS OF IMPROVING THE QUALIFICATION
 
Creator Дубчак, О.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
 
Subject психологічна компетентність; підвищення кваліфікації; диференціація і індивідуалізація; усвідомлені й неусвідомлені потреби; психологічний супровід
37.015.3:37.091.12:005-047.22(045)
psychological competence, advanced training, differentiation and individualization, conscious and unconscious needs, psychological support

 
Description Стаття присвячена аналізу результатів експериментального дослідження розвитку психологічної компетентності учителів у процесі підвищення кваліфікації. Окреслено, що у процесі підвищення кваліфікації викладання психології повинно виконувати декілька стратегічних завдань кожне з яких у свою чергу складається з величезної кількості різноманітних напрямків впливу на слухачів, що містять гностичну (когнітивну, або інакше інформаційну), аксіологічну (ціннісну) і праксеологічну (операційну, діяльнісну) складові. За результатами дослідження було виявлено, що вчителі розуміють важливість психологічного аспекту діяльності, але орієнтовані більше на психологію учня, тоді як психологічні проблеми самого учителя залишаються поза їхньою увагою, що веде до наявності у вчителів неусвідомлених проблем. Виявлено, що проблема формування психологічної культури вчителів потребує перебудови процесу навчання на курсах підвищення кваліфікації. Серед організаційних засобів, що вимагаються, найбільш актуальними є наступні: диференціація слухачів за категоріями; проведення вихідної діагностики з метою визначення усвідомлених і неусвідомлених педагогами потреб в отриманні психологічних знань, формуванні умінь, напрямах корекції самокорекції особистісних і професійних якостей; розробка відповідної методичної бази (методів психодіагностики, навчальних і корекційних програм тощо); доповнення навчання в період перебування на курсах підвищення кваліфікації психологічним супроводом у міжсесійний період; спеціальна підготовка викладацького і методичного складу до роботи в умовах диференціації і індивідуалізації процесу розвитку психологічної компетентності вчителів.
The article is devoted to the analysis of the results of an experimental study of the development of psychological competence of teachers in the process of advanced training. It was determined that in the process of improving the qualification of teaching psychology should perform several strategic tasks, each of which in turn consists of a huge number of diverse areas of influence on students containing the gnostic (cognitive, or otherwise informational), axiological (value) and praxeological (operational, activity) a) components. The study revealed that teachers understand the importance of the psychological aspect of activity, but are more focused on the psychology of the student, while the psychological problems of the teacher are left without their attention, which leads to the presence of unconscious problems among teachers. It is revealed that the problem of the formation of the psychological culture of teachers requires the restructuring of the learning process in refresher courses. Among the organizational means that are required, the most relevant are the following: the differentiation of students into categories; conducting initial diagnostics in order to determine the needs of educated and unconscious teachers in obtaining psychological knowledge, the formation of skills, the direction of correction of self-correction of personal and professional qualities; development of an appropriate methodological base (methods of psychodiagnostics, training and correction programs, etc.); additions of training during the period of stay on refresher courses with psychological support during the intersessional period; special training of teaching and methodological staff to work in conditions of differentiation and individualization of the process of development of the psychological competence of teachers.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-12-30
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13395
10.18372/2411-264X.13.13395
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 13 (2018); 115-120
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 13 (2018); 115-120
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 13 (2018); 115-120
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ