Record Details

TRANSDISCIPLINARITY AS THE ASPECT OF EDUCATION OF INFORMATIONAL SOCIETY (PHILOSOPHICAL ANALYSIS)

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TRANSDISCIPLINARITY AS THE ASPECT OF EDUCATION OF INFORMATIONAL SOCIETY (PHILOSOPHICAL ANALYSIS)
ТРАНСДИСЦИПЛИНАРНИСТЬ КАК АСПЕКТ ОБРАЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННОГО ОБЩЕСТВА (Философский анализ)
ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ ЯК АСПЕКТ ОСВІТИ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА (ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ)
 
Creator Кошетар, У.; Національний авіаційний університет
 
Subject philosophy of education; transdisciplinarity; critical thinking, information society; civilization process
001 [14+17] (045)
философия образования, трансдисциплинарнисть, критическое мышление, информационное общество, цивилизационный процесс.
001 [14+17] (045)
філософія освіти; трансдисциплінарність; критичне мислення; інформаційне суспільство; цивілізаційний процес
001 [14+17] (045)
 
Description The article is devoted to the philosophical analysis of the essential features of transdisciplinarity as an important component of the modern education of the information society. The civilization process as a determinant of transformational tendencies and the philosophical concept in contemporary educational policy are considered. The necessity of considering the idea of tra-nsdisciplinarity within the limits of philosophical discourse has been updated.
Статья посвящена философскому анализу сущностных черт трансдисциплинарности как важной составляющей современного образования информационного общества. Рассматривается цивилизационный процесс как детерминанта трансформаций ных тенденций и философский концепт в современной образовательной политике. Актуализирован необходимость рассмотрения идеи тра-нсдисциплинарности в рамках философского дискурса.
Стаття присвячена філософському аналізу сутнісних рис трансдисциплінарності як важливої складової сучасної освіти інформаційного суспільства. Розглядається цивілізаційний процес як детермінанта трансформацій-них тенденцій та філософський концепт у сучасній освітній політиці. Актуалізовано необхідність розгляду ідеї тра-нсдисциплінарності у межах філософського дискурсу.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-05-02
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/13058
10.18372/2412-2157.27.13058
 
Source Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 27, № 1 (2018); 60-63
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 27, № 1 (2018); 60-63
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 27, № 1 (2018); 60-63
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ