Record Details

NEWEST TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESSES OF THE INFORMATION SOCIETY

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title NEWEST TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESSES OF THE INFORMATION SOCIETY
НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНІХ ПРОЦЕСАХ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА
 
Creator Скиба, О. П.; Національний авіаційний університет
 
Subject Information society; information and communication technologies; communication; electronic resource; virtual university; distance education; lifelong education
165.161(045)
інформаційне суспільство; інформаційно-комунікаційні технології; комунікація; електронний ресурс; віртуальний університет; дистанційна освіта; безперервна освіта
165.161(045)
 
Description The article investigates The role of the up-to-date information and communication technologies in the educational processes of the Information society are investigated. The attention is drawn to the transformation of the educational process, caused by the informatization processes. The peculiarities of the functioning of the new forms of education such as “open” and “distance” education are primarily discussed.
У статті досліджується роль новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в освітніх процесах інформаційного суспільства. Звертається увага на трансформації освітнього процесу, викликані процесами інформатизації. У першу чергу мова йде про особливості функціонування таких нових форм освіти, як відкрита освіта та дистанційна освіта.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-05-02
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/13336
10.18372/2412-2157.27.13336
 
Source Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 27, № 1 (2018); 113-116
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 27, № 1 (2018); 113-116
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 27, № 1 (2018); 113-116
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ