Аналіз ефективності процедури виявлення розладнання в системах експлуатації наземних засобів аеронавігації
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Аналіз ефективності процедури виявлення розладнання в системах експлуатації наземних засобів аеронавігації
Анализ эффективности процедуры обнаружения разладки в системах эксплуатации наземных средств аэронавигации Efficiency analysis for changepoint detection procedure in operation systems of ground navigation equipment |
|
Creator |
Соломенцев, О. В.
Заліський, М. Ю. Герасименко, Т. С. |
|
Subject |
Інформаційні технології
системи експлуатації; статистична обробка даних; погіршення технічного стану; розладнання; нестаціонарні процеси. 519.233.2: 621.391.83 (045) Информационные технологии системы эксплуатации; статистическая обработка данных; ухудшение технического состояния; разладка; нестационарные про-цессы. 519.233.2: 621.391.83 (045) Information Technology operation system; statistical data processing; technical state deterioration; changepoint; non-stationary processes. 519.233.2: 621.391.83 (045) |
|
Description |
Наземні засоби аеронавігації використовуються для забезпечення безпеки та регулярності польотів повітряних суден. До цих засобів відносять обладнання зв’язку, навігації та спостереження. Надійність наземних засобів аеронавігації в значній мірі визначається ефективністю системи їх експлуатації. Стаття присвячена вирішенню задачі синтезу та аналізу алгоритму виявлення розладнання нестаціонарного випадкового процесу. Первинними даними для обробки є напрацювання на відмову обладнання для експоненціальної моделі, яка на різних ділянках квазістаціонарності має різні інтенсивності відмов. Синтез процедури виявлення виконаний на основі критерію Неймана–Пірсона з фіксованим обсягом вибірки. Під час аналізу ефективності алгоритму виконані теоретичні розрахунки порогів прийняття рішення, на основі яких були розраховані характеристики виявлення розладнання. Статистичне моделювання на основі методу Монте-Карло підтвердило правильність теоретичних розрахунків.
Наземные средства аэронавигации используются для обеспечения безопасности и регулярности полетов воздушных судов. К этим средствам относят оборудования связи, навигации и наблюдения. Надежность наземных средств аэронавигации в значительной степени определяется эффективностью системы их эксплуатации. Статья посвящена решению задачи синтеза и анализа алгоритма обнаружения разладки нестационарного случайного процесса. Первичными данными для обработки являются наработки на отказ оборудования для экспоненциальной модели, которая на разных участках квазистационарности имеет разные интенсивности отказов. Синтез процедуры выявления выполнен на основе критерия Неймана-Пирсона с фиксированным объемом выборки. При анализе эффективности алгоритма выполнены теоретические расчеты порогов принятия решения, на основе которых были рассчитаны характеристики обнаружения разладки. Статистическое моделирование на основе метода Монте-Карло подтвердило правильность теоретических расчетов. Ground-based navigation equipment is used to ensure the safety and regularity of aircraft flights. This equipment includes communication, navigation and surveillance devices. The reliability of navigation equipment is determined by the efficiency of their operation system. The article is devoted to solving the problem of synthesis and analysis of the algorithm for changepoint detection for non-stationary random process. The input data for processing are equipment’s times between failures in case of exponential model, which has different failure rates at different intervals of the quasi-stationarity. The synthesis of the detection procedure is based on Neyman-Pearson criterion with a fixed sample size. During the analysis of the algorithm’s efficiency the theoretical calculations of the decision thresholds were made, on the basis of which the characteristics of changepoint detection were calculated. The statistical modeling based on the Monte Carlo method confirmed the correctness of theoretical calculations. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-11-07
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/13095
10.18372/2310-5461.39.13095 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 39, № 3 (2018); 376-382
Science-based technologies; Том 39, № 3 (2018); 376-382 Наукоемкие технологии; Том 39, № 3 (2018); 376-382 |
|
Language |
uk
|
|