Вплив закінцівок «AT winglets» на аеродинамічні характеристики крила
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Вплив закінцівок «AT winglets» на аеродинамічні характеристики крила
Влияние законцовок «AT winglets» на аэродинамические характеристики крыла Influence of "AT winglets" wingtip type on the aerodynamic characteristics of wings |
|
Creator |
Malikov, E.
|
|
Subject |
Інформаційні технології
AT winglets; математична модель; аеродинамічні характеристики; ефективне подовження; індуктивний опір; усталений рух. 629.735 Информационные технологии AT winglets; математическая модель; аэродинамические характеристики; эффективное удлинение; индуктивное сопротивление; установившееся движение. 629.735 Information Technology AT winglet; a mathematical model; the aerodynamic characteristics; effective aspect ratio; steady motion. 629.735 |
|
Description |
У статті методом системи рівнянь установленого горизонтального польоту досліджується вплив закінцівок «AT winglets» на аеродинамічні характеристики крила. Визначається повна аеродинамічна сила, що створюється всіма чотирма частинами крила. Вектор повної аеродинамічної сили закінцівок уявляється у вигляді компонент у зв’язаній системі координат. Наводяться рівняння рівноваги установленого руху літака із закінцівками крила типу «AT winglets» у горизонтальному польоті. З цих рівнянь отримано, що прямуючи у бік руху, поздовжня компонента вектора повної аеродинамічної сили закінцівок зменшує індуктивний опір крила (збільшує силу тяги двигунів), вертикальна компонента додається до підйомної сили крила і збільшує її, а бічні компоненти, за рахунок симетрії крила, знаходяться в балансувальному стані. Показано, що частка підйомної сили, яка створена закінцівками типу «AT winglets», більша у порівнянні з тими ж, які створені верхніми закінцівками. Зроблено важливе слідство про те, що розподіл підйомної сили за розмахом крила з подвійними закінцівками більш рівномірний порівняно з крилом без закінцівок або ж з крилом з верхніми закінцівками. Визначається вираз ефективного подовження крила з закінцівками, яке більше індуктивного опору крила без закінцівок. Показано, що за умови сталості ваги літака, множення ефективного подовження крила з закінцівками і коефіцієнта індуктивного опору крила є величина постійна.
В статье методом системы уравнений установившегося горизонтального полета исследуется влияние законцовок «AT winglets» на аэродинамические характеристики крыла. Определяется полная аэродинамическая сила, созданная всеми четырьмя частями законцовок. Вектор полной аэродинамической силы законцовок представляется в виде компонент в связанной системе координат. Приводятся уравнения равновесия установившегося движения самолета с законцовками крыла типа «AT winglets» в горизонтальном полете. Из этих уравнений получено, что, направляясь в сторону движения, продольная компонента вектора полной аэродинамической силы законцовок уменьшает индуктивное сопротивления крыла (увеличивает силу тяги двигателей), вертикальная компонента прибавляется к подъемной силе крыла и увеличивает ее, а боковые компоненты, за счет симметрии крыла, находятся в балансировочном состоянии. Показано, что доля подъемной силы, созданная законцовками типа «AT winglets» больше по сравнению с теми же, созданными верхними законцовками. Сделано важное следствие о том, что распределение подъемной силы по размаху крыла с двойными законцовками более равномерное по сравнению с крылом без законцовок или же с крылом с верхними законцовками. Определяется выражение эффективного удлинения крыла с законцовками, которое больше индуктивного сопротивления крыла без законцовок. Показано, что при условии постоянства веса самолета, произведение эффективного удлинения крыла с законцовками и коэффициента индуктивного сопротивления крыла есть величина постоянная. In this article by the method of equations of steady horizontal flight the impact «AT winglets» wingtips on the wing aerodynamic quality is explored. The total aerodynamic force, created by all four parts of the wingtips is determined. The vector of the total aerodynamic force of the wingtips is represented in the form of components of a linked coordinate system. Equilibrium equations for the steady motion of an aircraft with «AT winglets type wing tips in a horizontal flight are recorded. From these equations it is obtained that, in the direction of motion, the longitudinal component of the vector of the total aerodynamic force of the tips reduces the inductive drag of the wing (increases the thrust of the engines), the vertical component is added to the lifting force of the wing and increases it, and the lateral components, due to the symmetry of the wing, are in balancing state. It is shown that the lifting force created by the «AT winglets» type wingtips is larger compared to the same ones created by the upper wingtips. An important consequence is that the distribution of the lifting force over the wing span with double tips is more uniform in comparison with the wing without a wingtip or with a wing with the upper wingtip. The expression for the effective aspect ratio of the wing with the tips is defined, which is greater than the inductive drag of the wing without the tip. An important consequence is obtained: at the constant weight of the aircraft, the product of effective wing aspect ratio with the «AT winglets» wingtips and only the upper wingtips by their coefficients of inductive resistance is equal to the product of the wing aspect ratio without a tip by its coefficient of inductive drag. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-11-07
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/13093
10.18372/2310-5461.39.13093 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 39, № 3 (2018); 362-366
Science-based technologies; Том 39, № 3 (2018); 362-366 Наукоемкие технологии; Том 39, № 3 (2018); 362-366 |
|
Language |
uk
|
|