Record Details

ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ АВІАФАХІВЦІВ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ АВІАФАХІВЦІВ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ
FORMATION OF PSYCHOLOGICAL COMPETENCY OF AVIAFACTIVERS IN CONDITIONS OF INFLUENCE
 
Creator Демченко, Н. І.; кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
 
Subject неперервна освіта; авіаційна галузь; авіафахівців; компетентність; психологічна компетентність
378.046:374
continuing education; aviation branch; aviation specialists; competence; psychological competence.

 
Description У даній статті йдеться про особливості формування психологічної компетентності авіафахівців в умовах неперервної освіти. Вказується на вагомість формування психологічної компетентності авіафахівця, яка є системним інтегральним утворенням, що виявляється на різних рівнях психологічної реальності людини, у внутрішньому плані – у саморегуляції, і зовнішньому плані – у діяльності та взаємодії і може бути реалізована в умовах неперервної освіти, яка є пріоритетною галуззю освітніх систем розвинутих країн, зазначаючи, що неперервність освіти є стратегічним орієнтиром розвитку суспільства. Доведено, що психологічна компетентність сприяє адекватній оцінці власних здібностей, можливостей, рівня домагань, психологічних особливостей; обранню найбільш ефективних варіантів поведінки в певній ситуації; регулюванню власних емоційних станів, подоланню критичних життєвих ситуацій. Стосовно чинників та обмежень вдосконалення власної психологічної компетентності, то 43,4 % респондентів-авіафахівців відзначили відсутність перешкод до вдосконалення власної психологічної компетентності. Інші серед чинників, що заважають розвиткові компетентності, здебільшого вказували суто зовнішні: перевантаженість функціональними обов’язками (56,6 %), відсутність фахової психологічної підготовки (39,6 %), стан здоров’я (28,3 %), відсутність посади психолога в організації (23,9 %), обмеженість часу (20,1 %).
This article deals with the peculiarities of the formation of psychological competence of aviation specialists in conditions of continuing education. It is indicated in the importance of forming the psychological competence of the aviation specialist, which is a system integral entity that manifests itself at different levels of the psychological reality of a person, in the internal plan - in self-regulation, and in the external plan - in activity and interaction and can be realized in conditions of continuous education, which is a priority the branch of educational systems of developed countries, noting that the continuity of education is a strategic reference point for the development of society. It is proved that psychological competence contributes to an adequate assessment of their own abilities, abilities, levels of aspirations, psychological peculiarities; selecting the most effective behavioral options in a particular situation; regulating their own emotional states, overcoming critical life situations. With regard to the factors and limitations of improving their own psychological competence, 43.4% of respondents of aviation specialists noted the absence of obstacles to improving their own psychological competence. Other factors hindering the development of competence were mostly external: overloaded with functional responsibilities (56.6%), lack of professional psychological training (39.6%), state of health (28.3%), lack of positions a psychologist in the organization (23,9%), a time limit (20,1%).
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-09-05
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12920
10.18372/2411-264X.12.12920
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 12 (2018); 31-38
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 12 (2018); 31-38
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 12 (2018); 31-38
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ