Record Details

METAPHORICAL REPRESENTATION OF THE CONCEPT ISLAND IN THE NOVELS THE BEACH BY A. GARLAND AND THE MAGUS BY J. FOWLES

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title METAPHORICAL REPRESENTATION OF THE CONCEPT ISLAND IN THE NOVELS THE BEACH BY A. GARLAND AND THE MAGUS BY J. FOWLES
МЕТАФОРИКА КОНЦЕПТА ОСТРОВ В ПРОИЗВЕДЕНИЯХ «ПЛЯЖ» А. ГАРЛЕНДА И «ВОЛХВ» ДЖ. ФАУЛЗА
МЕТАФОРИКА КОНЦЕПТУ ОСТРІВ У ТВОРАХ «ПЛЯЖ» А. ГАРЛЕНДА І «ВОЛХВ» ДЖ. ФАУЛЗА
 
Creator РУМБЕШТ, Ганна
 
Subject cognitive linguistics; concept; conceptual metaphor; island; paradise; solitude
УДК 811.11’37
когнитивная лингвистика; концепт; концептуальная метафора; остров; рай; одиночество
УДК 811.11’37
когнітивна лінгвістика, концепт; концептуальна метафора; острів; рай; самотність
УДК 811.11’37
 
Description The article aims to reveal linguistic and cognitive features of the concept island in the novels The Beach by A. Garland and The Magus by J. Fowles within the framework of the conceptual metaphor theory. The results of the reconstruction of various conceptual schemes underlying this concept are highlighted in this article.
Статья посвящена исследованию лингвокогнитивных особенностей концепта остров в произведениях  Дж. Фаулза «Волхв» та А. Гарланда «Пляж» в рамках теории концептуальной метафоры. В статье представлены результаты  реконструкции концептуальных схем, которые лежат в его основе.
У статті висвітлено лінгвокогнітивні особливості концепту острів у творах «Пляж» А. Гарленда і «Волхв» Дж. Фаулза у рамках теорії концептуальної метафори. Узагальнено результати реконструкції різних концептуальних схем, що лежать у підґрунті зазначеного концепту
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-09-10
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/12994
 
Source Humanitarian Education in Technical Universities; № 37 (2018); 52-56
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 37 (2018); 52-56
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 37 (2018); 52-56
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ