Philosophic-praxeological dimension of music education in Ukraine: formulation of the problem
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Philosophic-praxeological dimension of music education in Ukraine: formulation of the problem
Философско-праксеологическое измерение музыкального образование в Украине: постановка проблемы Філософсько-праксеологічний вимір музичної освіти в Україні: постановка проблеми |
|
Creator |
Гнатів, З. Я.; Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
|
|
Subject |
philosophy of education; music education; praxeological dimension; interdisciplinary connections; musical culture; personality-oriented education; social and cultural needs
— философия образования; музыкальное образование; праксеологический измерение; междисциплинарные связи; музыкальная культура; личностно-ориентированное обучение; социально-культурные потребности — філософія освіти; музична освіта; праксеологічний вимір; міждисциплінарні зв’язки, музична культура; особистісно-орієнтоване навчання; соціально-культурні потреби 1:37+78.01 (09) |
|
Description |
The article posing the problem of studying current issues of music education in Ukraine at the angle of philosophical and praxeological link. The musical education is considering as a system of theoretical, methodological and axiological doctrines that establish the relationship of art, pedagogy, philosophy, culture and defining social role and importance of music in existence through the prism of community interests and needs.
В статье осуществлена постановка проблемы изучения актуальных вопросов развития музыкального образования в Украине под углом философско-праксеологического среза. Музикальное образование рассматривается как система теоретических, методологических и аксиологических учений, устанавливающих взаимосвязь искусства, педагогики, философии, культурологии и определяют социальную роль и значение музыки в бытии сообщества сквозь призму интересов и потребностей человека. У статті здійснено постановку проблеми вивчення актуальних питань розвитку музичної освіти в Украї-ні під кутом філософсько-праксеологічного зрізу. Музична освіта розглядається як система теоретичних, методо-логічних та аксіологічних вчень, що встановлюють взаємозв’язок мистецтва, педагогіки, філософії, культурології та визначають соціальну роль і значення музики у бутті спільноти крізь призму інтересів і потреб людини. |
|
Publisher |
Национальный Авиационный Университет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-09-10
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/12594
|
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 24, № 2 (2016); 96-99
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 24, № 2 (2016); 96-99 Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 24, № 2 (2016); 96-99 |
|
Language |
uk
|
|