Record Details

Fashion-design in the conditions of information flows asymmetry of fashion industry

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Fashion-design in the conditions of information flows asymmetry of fashion industry
Фэшн-дизайн в условиях асимметрии информационных потоков индустрии моды
Фешн-дизайн в умовах асиметрії інформаційних потоків індустрії моди
 
Creator Gardabkhadze, I.
 
Subject Fashion industry; fashion design; information asymmetry; deteriorating selection; information flows; interactive collaboration.
687.01
Индустрия моды; фешн-дизайн; асимметрия информации; ухудщающийся отбор; информационные потоки; интерактивное взаимодействие.
687.01
Індустрія моди; фешн-дизайн; асиметрія інформації; погіршення відбору; інформаційні потоки; інтерактивна взаємодія.
687.01
 
Description Asymmetry of information on the fashion market leads to a problem of deteriorating selection of fashion products, which negatively affects the sustainable development of the fashion industry. The article is devoted to actual problem of analysis the features of design creativity in the conditions of goods selection deterioration in the fashion industry market. It is shown that the influence of information asymmetry on fashion lies in accelerating in its trends change and in the growth of supplies to the fashion market of Ukraine of low quality "no name" goods by "gray dealers" and "copywriters" of fashion world. The scientific novelty consists in the approach to adaptation of design processes to new requirements, generated by information asymmetry of fashion market . For the first time to compensate for information asymmetry in the fashion market, it was suggested to implement two actions:- by initializing new and upgrading existing channels of communication between fashion designers, manufacturers, suppliers and target groups of consumers; and - by means of expanding the scope of the fashion designers' competencies in the methods of individualizing the project activity and by improving a skills in using network tools of interactive collaboration with consumers.
Асимметрия информации на фэшн-рынке ведет к ухудшению отбора фэшн-продуктов, что негативно влияет на устойчивое развитие индустрии моды. Статья посвящена актуальной проблеме анализа особенностей дизайнерского творчества в условиях ухудшения отбора на рынке индустрии моды. Показано, что влияние информационной асимметрии на моду заключается в ускорении изменения ее тенденций и в росте поставок на фэшн-рынок Украины товаров «но нейм» невысокого качества со стороны «копирайтеров» и «серых дилеров» мира моды. Научная новизна – в подходе до адаптации дизайн-процессов к новым требованиям, порождаемые асимметрией информации фэшн-рынка. Впервые предложено компенсировать информационную асимметрию фэшн-рынке путем инициализации новых и модернизации существующих каналов коммуникаций с целевыми группами потребителей, а также расширить состав компетенций фэшн-дизайнеров приемами индивидуализации проектной деятельности и навыками использования сетевых средств интерактивного взаимодействия с пользователями.
Асиметрія інформації на фешн-ринку веде до погіршення відбору фешн-продуктів, що негативно впливає на сталий розвиток індустрії моди. Стаття присвячена актуальній проблемі аналізу особливостей дизайнерської творчості в умовах погіршення відбору ринку індустрії моди. Показано, що вплив інформаційної асиметрії на моду полягає в прискоренні зміни її тенденцій і в зростанні поставок на фешн-ринок України товарів «но нейм» невисокої якості з боку «копірайтерів» і «сірих дилерів» світу моди. Наукова новизна результатів полягає у підході до адаптації дизайн-процесів до нових вимог, що породжуються асиметрією інформації фешн-ринка. Вперше запропоновано компенсувати інформаційну асиметрію фешн-ринка шляхом ініціалізації нових та модернізації існуючих каналів комунікацій з цільовими групами споживачів, а також розширити склад компетенцій фешн-дизайнерів прийомами індивідуалізації проектної діяльності та навичками використання мережевих засобів інтерактивної взаємодії з користувачами.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2017-12-08
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/12680
 
Source Теорія та практика дизайну; № 13 (2017); 57-67
Теория и практика дизайна; № 13 (2017); 57-67
Theory and practice of design; № 13 (2017); 57-67
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ