Record Details

PRINCIPLES OF PROFESSIONAL TRAINING OF BORDER GUARDS IN THE REPUBLIC OF INDIA

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PRINCIPLES OF PROFESSIONAL TRAINING OF BORDER GUARDS IN THE REPUBLIC OF INDIA
ПРИНЦИПИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРИКОРДОННИКІВ У РЕСПУБЛІЦІ ІНДІЯ
 
Creator Бхіндер, Н. В.; кандидат педагогічних наук, доцент, здобувач Національної академії Державної прикордонної служби імені Богдана Хмельницького
 
Subject professional training; border guards; exterior principles; interior principles; common principles; specific principles

професійна підготовка; прикордонники; зовнішні принципи; внутрішні принципи; загальні принципи; специфічні принципи.
378.095
 
Description The importance of our research is stipulated by the similarity of threats at the Ukrainian and Indian borders. The analysis of scientific literature and normative documents allows us to come to the conclusion that there is a need to study professional training of border guards in the Republic of India to implement creatively some of its elements, namely the principles of professional training of border guards in the Republic of India. The aim of the article is to define the notion «the principle of professional training of border guards», to analyze and classify the principles of professional training of border guards in the Republic of India and to describe the peculiarities of their implementation within the process of training border guard agencies speciaalists in details taking into consideration specific character of service activities in the particular border sectors. Thus, the principle of professional training of border guards means fundamental statements and regulations defining the requirements of methodical system aomponents of professional training of border guards. The author comes to the conclusion that considering the process of professional training of border guards in the Republic of India we can assert about exterior (national) and interior (agency-specific) principles, general principles (general pedagogical, psychological and pedagogical, organizational and pedagogical) and specific principles. General pedagogical principles concern scientific and innovation character, gradualness, connection of education and development, completeness, combination of various methods, equality. Psychological principles include consciousness, activity and independence, professional self-actualization and reflection. Organizational and pedagogical principles touch upon systemacy and succession, lifelong learning, contextuality, independent evaluation and flexibility. Also there is a number of specific principles; they are the following: formation of readiness to act in extreme conditions, special technical and human support, intensity, continuity of training, optimism and change of activities. It is necessary to admit that these principles are not universal and in order to achieve the pedagogical aim they should be used in combination. Further we are planning to investigate the structure and content of professional training of border guards in the Republic of India.
У статті визначено поняття «принцип професійної підготовки прикордонників», представлено класифікацію принципів професійної підготовки прикордонників у Республіці Індія (зовнішні (національні) та внутрішні (відомчі) принципи; загальні (загальнопедагогічні, психолого-педагогічні та організаційно-педагогічні)та специфічніпринципи. Кожну групу принципів професійної підготовки прикордонників детально проаналізовано та описано їх імплементацію з урахуванням специфіки професійної діяльності.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2017-12-12
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12528
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 11 (2017); 28-35
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 11 (2017); 28-35
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 11 (2017); 28-35
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ