PROFESSIONAL TRAINING OF HUMANITIES TEACHERS IN POSTGRADUATE EDUCATION: REFLEXIVE PARADIGM
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PROFESSIONAL TRAINING OF HUMANITIES TEACHERS IN POSTGRADUATE EDUCATION: REFLEXIVE PARADIGM
ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА УЧИТЕЛІВ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ: РЕФЛЕКСИВНА ПАРАДИГМА |
|
Creator |
Сєнчина, Н. Г.; Південноукраїнський Національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського
|
|
Subject |
pedagogical reflection; postgraduate pedagogical education; reflexive didactic method; reflexive workshop; humanities teachers
— педагогічна рефлексія; післядипломна педагогічна освіта; рефлексивний дидактичний метод; рефлексивний практикум; учитель гуманітарних спеціальностей. 378.046.4+373.51 |
|
Description |
The article is dedicated to revealing the essence of professional training of humanities teachers in conditions of postgraduate education to realize reflexive activity. As a result of the retrospective analysis of goals and objectives of the Ukrainian postgraduate teachers’ education, the shift of educational accents from cognitive to personal has been proved, and the need for implementing a reflexive approach in the educational process has been substantiated. Basic paradigmatic characteristics of modern postgraduate pedagogical education have been revealed (dominance of axiological and sense-making components in the content of education, consideration of teacher’s professionalism from the reflexive perspective, reliance on empirical professional and social experience of trainees). Pedagogical reflection is viewed as a complex psychological phenomenon, manifested in the teacher’s ability to take an analytical position in relation to his/her activities. It has been proved that the effective development of professional pedagogical reflection in postgraduate education is possible provided that reflexive mechanisms of activity are used in practice, presented in the form of reflexive techniques designed on the basis of the reflexive didactic method. Reflexive techniques in postgraduate education provide an optimal level of professional and personal development. A significant part of reflexive techniques is realized in group forms of activity, the most effective of them are reflexive workshops
Статтю присвячено виявленню сутності професійної підготовки учителів гуманітарних спеціальностей в умовах післядипломної освіти до здійснення рефлексивної діяльності. У результаті ретроспективного аналізу цілей і завдань вітчизняної післядипломної педагогічної освіти доведено зміщення освітніх акцентів з когнітивного на особистісний, обґрунтовано необхідність реалізації в освітньому процесі рефлексивного підходу. Розкрито основні парадигмальні характеристики сучасної післядипломної педагогічної освіти (домінування у змісті освіти ціннісних, змістотвірних компонентів; розгляд професіоналізму педагога з позиції рефлексії; опора на емпіричний професійний і соціальний досвід суб’єктів навчання). Педагогічна рефлексія розглядається як складний психологічний феномен, що виявляється в здатності педагога займати аналітичну позицію відносно своєї діяльності. Доведено, що ефективний розвиток професійної педагогічної рефлексії в післядипломній освіті можливий за умови використання в практиці рефлексивних механізмів діяльності, представлених у вигляді рефлексивних методик, що проектуються на основі рефлексивного дидактичного методу. Рефлексивні методики в післядипломній освіті забезпечують оптимальний рівень професійно-предметного й особистісного розвитку. Значна частина рефлексивних методик реалізується в групових формах роботи, найбільш високу результативність забезпечують рефлексивні практикуми. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2017-12-12
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12570
|
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 11 (2017); 147-152
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 11 (2017); 147-152 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 11 (2017); 147-152 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|