Рекомендації щодо розробки та реалізації моделі професійних компетентностей у сфері під-готовки фахівців для національної системи кібербезпеки
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Рекомендації щодо розробки та реалізації моделі професійних компетентностей у сфері під-готовки фахівців для національної системи кібербезпеки
Recommendations for development and implementation of the professional modelcompetences in the sphere of training of specialists for of the national cyber-security system Рекомендации по разработке и реализации модели про-фессиональной компетентности в сфере подготовки спе-циалистов для национальной системы кибербезопасности |
|
Creator |
Бурячок, Володимир Леонідович; Київський університет імені Бориса Грінченка
Богуш, Володимир Михайлович; Національна Академія Служби безпеки України |
|
Subject |
Інформаційна безпека
інфраструктура; кібербезпека; кіберзагроза; кібероборона; кіберпростір; компетентність; система УДК 004.056 Information Security infrastructure; cybersecurity; cyberthreats; cyber defense; cyberspace; competence; system UDC 004.056 Информационная безопасность инфраструктура; кибербезопасность; киберугрозы; кибероборона; киберпространство; компетентность; система УДК 004.056 |
|
Description |
У статті проаналізовано формування інформаційного та кіберпросторів і, як результат, зроблено висновок про посилення інформаційної конфронтації між країнами та їх вступ до якісно нової фази взаємовідносин – інформаційного та кібер-протиборства. Такий стан справ вимагає якісного нового підходу до підготовки ІТ фахівців, з орієнтуванням її передусім на практичну площину в сфері інформаційної і кібернетичної безпеки. Для вирішення цього завдання в статті визначено найбільш пріоритетні ключові напрямки підготовки таких фахівців. На основі результатів аналізу законодавства Ук-раїні щодо кібербезпеки та типового навчального плану НАТО з кібербезпеки запропоновано певну модель щодо підготовки фахівців для національної системи кібербезпеки. Імплементовані в моделі компетентності та результати навчання мо-жуть бути покладені в основу розробки освітніх програм та навчальних планів якісної підготовки фахівців для націона-льної системи кібербезпеки, а саме бакалаврів з кібербезпеки за погодженим у 2017 році Національним агентством із забез-печення якості вищої освіти стан-дартом, а також створення нових стандартів стосовно кібербезпеки на наступних осві-тньо-професійному та освітньо-науковому рівнях. В статті запропоновано декілька основних класів моделі професійних компетентностей у сфері підготовки фахівців для національної системи кібербезпеки. Зважаючи, що основними суб’єктами національної системи кібербезпеки відповідно до Конституції та законів України є Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національна поліція України, Служба безпеки України, Міністерство оборони України та Генеральний штаб Збройних Сил України, розвідувальні органи та Національний банк України, в роботі запропоно-вано узгоджені з покладеними на ці структури завданнями, моделі професійних компетентностей для підготовки їх особо-вого складу.
The article analyzes the process of formation of information and cyberspace, and as a result, a conclusion is made about the intensification of information confrontation between countries and their entry into a qualitatively new phase of mutual relations - information and cybernetic confrontation. This requires a quali-tatively new approach to the training of IT professionals, with its orientation primarily on the practical plane in the field of information and cyber-non-security. To solve this problem, the article identifies the most priority key directions for the training of such specialists. Based on the results of the analysis of Ukrainian legislation on cybersecurity and the standard NATO training curriculum on cybersecuri-ty, a model for training specialists for the national cybersecurity system was proposed. The competence and learning out-comes implemented in the model can be used as a basis for the development of educational programs and curricula for qualitative training of specialists for the national cybersecurity system, namely bachelors of cybersecurity, as agreed by the National Agency for Quality Assurance in Higher Education in 2017, new standards on cybersecurity at the following edu-cational-professional and educational-scientific levels. In the article several basic classes of the model of professional com-petencies in the field of training specialists for the national cybersecurity system were proposed. Given that the main sub-jects of the national cybersecurity system in accordance with the Constitution and laws of Ukraine is the State Service for Special Communications and Information Protection of Ukraine, the National Police Ukraine, the Security Service of Ukraine, the Ministry of Defense of Ukraine and the General Staff of the Armed Forces of Ukraine, intelligence bodies and the National Bank of Ukraine, the work agreed upon with the tasks assigned to these structures, models of professional competencies for the preparation of their personal cooperation. В статье проанализирован процесс формирования информационного и киберпространств и, как результат, сделан вывод об усилении информационной конфронтации между странами и их вхождении в качественно новую фазу взаиных отношений - информационное и кибернетическое противоборство. Это требует качественно нового подхода к подготовке ИТ специалистов, с ориентировкой ее прежде всего на практическую плоскость в сфере информационной и кибернетичнои безопасности. Для решения этой задачи в статье определены наиболее приоритетные ключевые направления подготовки таких специалистов. На основе результатов анализа законодательства Украины по кибербезопасности и типового учебного плана НАТО по кибербезопасности предложена модель подготовки специалистов для национальной системы кибербезопасности. Реализованные в модели компетентности и результаты обучения могут быть положены в основу разработки образовательных программ и учебных планов качественной подготовки специалистов для национальной системы кибербезопасности, а именно бакалавров по кибербезопасности по согласованному в 2017 году Национальным агентством по обеспечению качества высшего образования стандартом, а также создание новых стандартов относительно кибербезопасности на следующих образовательно-профессиональной и образовательно-научном уровнях. В статье предложено несколько основных классов модели профессиональных компетенций в сфере подготовки специалистов для национальной системы кибербезопасности. Учитывая, что основными субъектами национальной системы кибербезопасности в соответствии с Конституцией и законами Украины является Государственная служба специальной связи и защиты информации Украины, Национальная полиция Украина, Служба безопасности Украины, Министерство оборо-ны Украины и Генеральный штаб Вооруженных Сил Украины, разведывательные органы и Национальный банк Украины, в работе предложены согласованные с возложенными на эти структуры задачами, модели профессиональных компетентностей для подготовки их личного состава |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-08-07
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ZI/article/view/12862
10.18372/2410-7840.20.12862 |
|
Source |
Ukrainian Information Security Research Journal; Том 20, № 2 (2018); 72-78
Защита информации; Том 20, № 2 (2018); 72-78 Захист інформації; Том 20, № 2 (2018); 72-78 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим: Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договоронности, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access). |
|