Record Details

SYSTEM OF ADAPTIVE TASKS SELECTION IN THE TESTING PROCESS

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title SYSTEM OF ADAPTIVE TASKS SELECTION IN THE TESTING PROCESS
Система адаптивного выбора заданий в процессе тестирования
Система адаптивного вибору завдань в процесі тестування
 
Creator Sineglazov, V. M.; Національний авіаційний університет, Київ, Україна
Kusyk, A. V.; Національний авіаційний університет, Київ, Україна
 
Subject Automated testing system; computer knowledge assessment; adaptive tests; knowledge testing algorithm, fuzzy logic
UDC 004.421:004.853(045)
Автоматизированная система тестирования; компьютерное оценивание знаний; адаптивные тесты; алгоритм тестирования знаний
УДК 004.421:004.853(045)
Автоматизована система тестування; комп’ютерне оцінювання знань; адаптивні тести; алгоритм тестування знань, нечітка математика
УДК 004.421:004.853(045)
 
Description In this article, an automated knowledge testing system with adaptive parameters, which assumes the individualization of the training courses and test tasks content designed to control the knowledge of each learner is considered. Existing systems of automated testing of knowledge are considered. The analysis of existing approaches to the organization of adaptive testing is carried out. A system that has the ability to adapt to the level of knowledge of the learner and has the ability to select suitable topics for training is proposed. An algorithm for testing knowledge with the adaptation of the choice of topics depending on the level of knowledge of learner was developed and presented. The influence of the level of complexity of tasks on the criterion of knowledge of students is considered. The results of experimental use of the adaptive testing system and its impact on the level of knowledge control of learner are presented. An adaptive testing model using the apparatus of fuzzy mathematics is considered. The description of fuzzy characteristics of test tasks and functions of determining the level of learner training is proposed.
Рассмотрена автоматизированная система тестирования знаний с адаптивными параметрами, что предполагает индивидуализацию содержимого учебных курсов и тестовых заданий, предназначенных для контроля знаний каждого обучающегося. Рассмотрены существующие системы автоматизированного тестирования знаний. Проведен анализ существующих подходов к организации адаптивного тестирования. Предложена система, которая имеет возможность адаптироваться под уровень знаний обучающегося и обладает способностью подбирать подходящие темы для обучения. Был разработан и представлен алгоритм тестирования знаний с адаптацией выбора тем в зависимости от уровня знаний тестируемого. Рассмотрено влияние уровня сложности заданий на критерий знания обучающихся. Представлены результаты экспериментального использования системы адаптивного тестирования и её влияние на уровень контроля знаний обучающихся. Рассмотрена адаптивная модель тестирования, использующая аппарат нечеткой математики. Предложено описание нечетких характеристик тестовых заданий и функций определения уровня подготовки обучаемых.
Розглянуто автоматизовану систему тестування знань з адаптивними параметрами, що передбачає індівідуалізацію вмісту навчальних курсів і тестових завдань, призначених для контролю знань кожного учня. Розглянуто існуючі системи автоматизованого тестування знань. Проведено аналіз існуючих підходів до організації адаптивного тестування. Запропоновано систему, що має можливысть адаптуватися під рівень знань того, хто навчається і має здатність підбирати відповідні теми для навчання. Був розроблений і представлений алгоритм тестування знань з адаптацією вибору тем в залежності від рівня знань тестованого. Розглянуто вплив рівня складності завдань на критерій знання учнів. Представлені результати експериментального використання системи адаптивного тестування і її вплив на рівень контролю знань учнів. Розглянуто адаптивна модель тестування, що використовує апарат нечіткої математики. Запропоновано опис нечітких характеристик тестових завдань і функцій визначення рівня підготовки учнів. Ключові слова:
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-06-07
 
Type

 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/12750
10.18372/1990-5548.55.12750
 
Source Electronics and Control Systems; Том 1, № 55 (2018); 47-52
Электроника и системы управления; Том 1, № 55 (2018); 47-52
Електроніка та системи управління; Том 1, № 55 (2018); 47-52
 
Language en
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ