Високоточна бортова система керування та вимірювання рівня палива
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Високоточна бортова система керування та вимірювання рівня палива
HIGH-PRECISION ONBOARD FUEL LEVEL CONTROL AND MEASUREMENT SYSTEM Высокоточная бортовая система управления и измерения уровня топлива |
|
Creator |
Kozlov, A. P.; Національний авіаційний університет, Київ
Gladka, L. S.; Національний авіаційний університет, Київ |
|
Subject |
Паливо-вимірювальна система; рівнеміри; авіаційні паливоміри; об’ємометричний метод; діафрагменний вузол; диференціальний манометр; бак-кесон
УДК 629.4.013.22:629.735 “712” (045) Fuel metering system; level gauges; aviation fuel gauges; volumetric method; diaphragm knot; differential pressure gauge; tank-caisson UDC 629.4.013.22:629.735 “712” (045) Топливно-измерительная система; уровнемеры; авиационные топливомеры; обьемометрический метод; диафрагменный узел; дифференциальный манометр; бак-кессон УДК 629.4.013.22:629.735 “712” (045) |
|
Description |
Розглядаються паливо-вимірювальні системи сучасних повітряних суден. Показано необхідність їх подальшого удосконалення згідно рекомендаціям ІКАО. Наведено короткий огляд методів та засобів вимірювання рівня палива в баках в сучасних авіаційних паливомірах. Пропонується розробка та створення високоточного витратоміра повітря та розробки структури ПВС на основі вимірювання витрат надпаливного повітря у баках-кесонах з автоматичною стабілізацією тиску повітря в баці. Розглядаються конструкції діафрагменного вузла та диференціального манометра, що входять до об’ємометричної паливо-вимірювальної системи. Дається опис структури системи та її функціонування. Розроблена система дозволяє створити обладнання з покращеними характеристиками.
The fueling systems of modern aircraft are considered. The need for their further improvement is shown in accordance with the recommendations of ICAO. A brief overview of methods and means of measuring fuel level in tanks in modern aviation fuel meters are given. It is proposed to develop and create high-precision air flowmeters and to develop a structure based on the measurement of the cost of fuel oil in tanks with automatic stabilization of air pressure in the tank. The designs of the diaphragm knot and the differential pressure gauge included in the volumetric fueling system are considered. The developed system allows to create equipment with the improved characteristics. Рассмотрены топливно-измерительные системы современных воздушных судов. Показана необходимость их дальнейшего совершенствования в соответствии с рекомендациями ИКАО. Приведен короткий обзор методов и средств измерения уровня топлива в баках в современных авиационных топливомерах. Предложена разработка и создание высокоточного расходометра воздуха и разработка структуры топливно-измерительной системы на основе измерения расхода надтопливного воздуха в баках-кессонах с автоматической стабилизацией давления воздуха в баке. Рассматриваются конструкции диафрагменного узла и дифференциального манометра, которые входят в состав объемометрической топливно-измерительной системы. Дано описание структуры системы и ее функционирования. Разработанная система позволяет создать оборудование с улучшенными характеристиками. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-07-23
|
|
Type |
—
— |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/12932
10.18372/1990-5548.56.12932 |
|
Source |
Electronics and Control Systems; Том 2, № 56 (2018); 33-38
Электроника и системы управления; Том 2, № 56 (2018); 33-38 Електроніка та системи управління; Том 2, № 56 (2018); 33-38 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
|
|