Record Details

Структурний аналіз середовища менеджменту авіапідприємства з позицій системного підходу

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Структурний аналіз середовища менеджменту авіапідприємства з позицій системного підходу
Структурный анализ среды менеджмента авиапредприятия с позиций системного подхода
STRUCTURAL ANALYSIS OF MANAGEMENT ENVIRONMENT OF AVIATION ENTERPRISE FROM THE POINT OF SYSTEMATIC APPROACH
 
Creator Shmelova, Tatyana; National Aviation University
Sikirda, Yuliya; Kirovohrad Flight Academy of the National Aviation University
Assaul, Alex; National Aviation University
Stasiuk, Oksana; National Aviation University
 
Subject
авіаційне підприємство; вагові коефіцієнти; декомпозиція факторів; експертні оцінки; середовище менеджменту; теоретико-множинний підхід
656.7.086(45)

авиационное предприятие; весовые коэффициенты; декомпозиция факторов; среда менеджмента; теоретико-множественный подход; экспертные оценки
656.7.086(45)

aviation enterprise; expert estimation; factors decomposition; management environment; set-theoretical approach; weight coefficients
656.7.086(45)
 
Description Зараз у світовій практиці складається новий підхід до забезпечення безпеки польотів, який полягає у спробі інтеграції в єдину систему різних об'єктів та суб'єктів авіаційної діяльності, що є досить складним завданням.Побудова ефективної системи менеджменту безпеки авіаційної діяльності потребує комплексного дослідження середовища, в якому функціонують авіапідприємства.Для проведення структурного аналізу середовища менеджменту авіапідприємства виконана декомпозиція факторів, які впливають на безпеку авіаційної діяльності, отримано формалізований опис їхніх параметрів.Визначено, що внутрішнє середовище менеджменту авіапідприємства включає цілі, завдання, структури, технології та людей авіапідприємства; зовнішнє середовище прямого впливу – споживачів авіапослуг, конкурентів, партнерів, закони і державні установи; зовнішнє середовище опосередкованого впливу – стан економіки, науково-технічний прогрес, політичні та соціокультурні фактори, міжнародні події.За допомогою теоретико-множинного підходу системно узагальнено неоднорідні фактори внутрішнього та зовнішнього середовища менеджменту авіапідприємства, що дозволило врахувати структурну ієрархічність, різнорідність, динамічну нестабільність факторів та визначити умови для їх оцінювання.Методом експертних оцінок визначено ступінь впливу факторів внутрішнього та зовнішнього середовища менеджменту авіапідприємства на авіаційну діяльність. Встановлено, що з факторів внутрішнього середовищана авіапідприємство найбільший вплив має рівень безпеки авіаційної діяльності, із зовнішніх факторів – стан світової економіки.
В данное время в мировой практике складывается новый подход к обеспечению безопасности полетов, который заключается в попытке интеграции в единую систему разных объектов и субъектов авиационной деятельности, что является довольно сложной задачей. Построение эффективной системы менеджмента безопасности авиационной деятельности требует комплексного исследования среды, в которой функционируютавиапредприятия.Для проведения структурного анализа среды менеджмента авиапредприятия выполнена декомпозиция факторов, которые влияют на безопасность авиационной деятельности, получено формализованное описание их параметров. Определено, что внутренняя среда менеджмента авиапредприятия включает цели, задачи, структуры, технологии и людей авиапредприятия; внешняя среда прямого влияния – потребителей авиауслуг, конкурентов, партнеров, законы и государственные учреждения; внешняя среда косвенного влияния – состояние экономики, научно-технический прогресс, политические и социокультурные факторы, международные события.С помощью теоретико-множественного подхода системно обобщены неоднородные факторы внутренней и внешней среды менеджмента авиапредприятия, что позволило учесть структурную иерархичность, разнородность, динамическую нестабильность факторов и определить условия для их оценивания.Методом экспертных оценок определена степень влияния факторов внутренней и внешней среды менеджмента авиапредприятия на авиационную деятельность. Установлено, что из факторов внутренней среды на авиапредприятие наибольшее влияние оказывает уровень безопасности авиационной деятельности, из внешних факторов – состояние мировой экономики.
The article represents the results of structural analysis of management environment of aviation enterprise. As follows from the analysis, inhomogeneous factors which influence on the aviation activity were classified and formalized. Inhomogeneous factors of internal and external management environment of aviation enterprise were systematically generalized using set-theoretical approach. The influence of factors of internal and external management environment on the aviation enterprise’s aviation activity was determined.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2015-06-24
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/8828
10.18372/2306-1472.63.8828
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 63, № 2 (2015); 12-22
Вестник Национального авиационного университета; Том 63, № 2 (2015); 12-22
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 63, № 2 (2015); 12-22
 
Language uk
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ