Record Details

Модель надійності оператора аеронавігаційної системи

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Модель надійності оператора аеронавігаційної системи
Модель надежности оператора аэронавигационной системы
Reliability model of air navigation system operator
 
Creator Kozhokhina, O. V.; National Aviation University
Gribov, V. M.; National Aviation University
Rudas, S. I.; National Aviation University
 
Subject надійність; оператор аеронавігаційної системи; модель надійність; функція згортки; експонен- ціальна модель надійності; дифузійна немонотонна модель надійності; ймовірність безпомилкової роботи
UDC 331.101.1:629.735.004.15
надежность; оператор аэронавигационной системы; модель надежность; функция свертки; экспоненциальная модель надежности; диффузионная немонотонная модель надежности; вероятность безошибочной работы
UDC 331.101.1:629.735.004.15
Reliability; air navigation systems operator; reliability model; convolution function; exponential reliability model; diffusion nonmonotonic reliability model; probability of error-free operation

 
Description Розглянуто надійність оператора аеронавігаційних систем та виявлено особливості моделей надійності ергатичних систем. Обрана найбільш відповідна модель згідно з вимогами для відновлюваних систем. Запропонованийдифузійний немонотонний метод розрахунку надійності дозволяє вирішити проблему відновлення працездатності оператора після помилки
Рассмотрена надежность оператора аэронавигационных систем и выявлены особенности моделей надежностиэргатических систем. Выбрана наиболее подходящая модель в соответствии с требованиями для восстанавливаемых систем. Предложенный диффузионный немонотонный метод расчета надежности позволяет решитьпроблему восстановления работоспособности оператора после ошибки
This paper deals with air navigation system operator reliability. The main goal is to determinethe operator's reliability by the means of the chosen model. Peculiarities of reliability models were discoveredand the most appropriate one was chosen according to the requirements for restorable system.Method of diffusion nonmonotonic model calculation is preferred. This method can help solve problem ofrecovery operator efficiency after failure
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2014-09-22
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/8835
10.18372/1990-5548.42.8835
 
Source Electronics and Control Systems; Том 4, № 42 (2014); 128-134
Электроника и системы управления; Том 4, № 42 (2014); 128-134
Електроніка та системи управління; Том 4, № 42 (2014); 128-134
 
Language en
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ