Record Details

ПІДВИЩЕННЯ ТОЧНОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ ПАРАМЕТРІВ НАВІГАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ КАЛІБРУВАННЯМ АКСЕЛЕРОМЕТРІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ФІЛЬТРА КАЛМАНА

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПІДВИЩЕННЯ ТОЧНОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ ПАРАМЕТРІВ НАВІГАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ КАЛІБРУВАННЯМ АКСЕЛЕРОМЕТРІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ФІЛЬТРА КАЛМАНА
Accuracy improving of measuring navigation system parameters with accelerometer calibration using Kalman filtration
Повышение точности определения параметров навигационной системы калибровкой акселерометров при помощи фильтра Калмана
 
Creator Іванов, С.В.; Факультет авіаційних та космічних систем, НТУУ «КПІ»
Білич, І.О.; Факультет авіаційних та космічних систем, НТУУ «КПІ»
 
Subject безплатформенна інерціальна навігаційна система; мікромеханічні акселерометри; фільтр Калмана; навігаційні параметри


 
Description  Розглянуто вирішення завдання підвищення точності визначення параметрів безплатформенної інерціальної навігаційної системи за рахунок калібрування акселерометрів на основі фільтра Калмана, що дає змогу мінімізувати ресурсні й енергетичні витрати, підвищити надійність функціонування системи в цілому, а також завдання підвищення точності показань мікромеханічних акселерометрів у складі безплатформенної інерціальної навігаційної системи. 
 The solution of the problem of accuracy improving of measuring the parameters of inertial navigation system by calibrating accelerometers with the Kalman filter makes possible to minimize resource and energy consumption and improve the reliability of the system in general. Consider the challenge of improving the accuracy of the micromechanical accelerometers in the SINS. The aim of this work is the development of the calibration algorithm based on a Kalman filter. Applying this algorithm increases the accuracy of the navigation parameters SINS.
 Рассмотрено решение задачи повышения точности определения параметров бесплат-форменной инерциальной навигационной системы за счёт калибровки акселерометров на основе фильтра Калмана, что даёт возможность минимизировать ресурсное и энергетическое потребление и повысить надёжность функционирования системы в общем, а также задачу по повышению точности показаний микромеханических акселерометров в составе бесплатформенной инерциальной навигационной системы.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2012-10-09
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/2260
10.18372/1990-5548.32.2260
 
Source Electronics and Control Systems; Том 2, № 32 (2012); 43-50
Электроника и системы управления; Том 2, № 32 (2012); 43-50
Електроніка та системи управління; Том 2, № 32 (2012); 43-50
 
Language uk
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ