Технологія CUDA для підвищення ефективності руху повітряного судна
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Технологія CUDA для підвищення ефективності руху повітряного судна
Технология CUDA для повышения ефективности движения воздушного судна Cuda-based technology for improving the efficiency of the aircraft motion |
|
Creator |
Tovkach, S. S.; Національний авіаційний університет
|
|
Subject |
графічний процесор; багатопоточність; динаміка польоту; aдаптивна система керування рухом; вейвлет-аналіз; турбулентність потоку; паралельні обчислення
УДК 621.38:629.735.015:004.93 графический процессор; многопоточность; динамика полета; адаптивное управление движением; вейвлет-анализ; поток турбулентности; параллельные вычисления УДК 621.38:629.735.015:004.93 Graphics processing unit; multi-threaded; flight dynamics; adaptive motion control; wavelet analysis; turbulence flow; parallel computing UDC 621.38:629.735.015:004.93 |
|
Description |
Розглянуто метод паралельних обчислень на основі CUDA-архітектури з визначенням великих і малих деталей турбулентного потоку для адаптації динаміки польоту під час керування рухом повітряного судна. Визначено значення прискорення паралельної реалізації відносно послідовної та інтегральну ефективність паралельних обчислень, що дозволяє використовувати графічні процесори NVIDIA Tegra для збільшення обчислювальної потужності масивно-паралельних розрахунків
Рассмотрен метод параллельных вычислений, основанный на CUDA-архитектуре, с обнаружением больших имелких деталей турбулентного потока для адаптации динамики полета при управлении движением самолета.Определено значение ускорения параллельной реализации относительно последовательной и интегральнаяэффективность параллельных вычислений, что позволяет использовать графические процессоры NVIDIA Tegraдля увеличения вычислительной мощности массивно-параллельных расчетов Considered the method of parallel computing based on CUDA-architecture with detecting largeand small scale details of turbulence flow to adapt flight dynamics for motion control of the aircraft. Definedthe acceleration value of the parallel implementation relatively to series and the integraleffectiveness of parallel computing that allows to use the NVIDIA Tegra graphics processors toincrease the processing power of massively parallel calculations |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-12-16
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/11388
10.18372/1990-5548.50.11388 |
|
Source |
Electronics and Control Systems; Том 4, № 50 (2016); 58-62
Электроника и системы управления; Том 4, № 50 (2016); 58-62 Електроніка та системи управління; Том 4, № 50 (2016); 58-62 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
|
|