Record Details

Didactic formalization of modern systems of education: features and models

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Didactic formalization of modern systems of education: features and models
Дидактическая формализация современных обучающих систем: особенности и модели
ДИДАКТИЧНІ ФОРМАЛІЗАЦІЇ СУЧАСНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМ: ОСОБЛИВОСТІ Й МОДЕЛІ
 
Creator Нечаев, В.В.
Панченко, В.М.
Комаров, А.И.
 
Subject
качество обучения; дидактические системы; пространство логических кубов; уровни усвоения знаний; возможностная оценка



 
Description  Various approaches to monitoring the quality of education are considered. The number of basic qualitative features of modern learning systems is identified. Results of the analysis define the system of limits on computer technology of education and form requirements to a system for monitoring the quality of education.
 Рассмотрены различные подходы к мониторингу качества обучения. Определён рядосновных качественных особенностей современных обучающих систем. На основерезультатов анализа определена система ограничений компьютерных технологийобучения и сформулированы требования к построению системы мониторинга качестваобучения.
 Розглянуто різні підходи до моніторингу якості навчання. Визначено ряд основних якісних особливостей сучасних навчальних систем. На основі результатів аналізу визначено систему обмежень комп’ютерних технологій навчання і сформульовано вимоги до побудови системи моніторингу якості навчання.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2011-06-11
 
Type



 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/272
10.18372/1990-5548.27.272
 
Source Electronics and Control Systems; Том 1, № 27 (2011)
Электроника и системы управления; Том 1, № 27 (2011)
Електроніка та системи управління; Том 1, № 27 (2011)
 
Language ru
 
Coverage


 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ