Kalman filter stationarity analysis in the task of inertial navigation system errors estimation
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Kalman filter stationarity analysis in the task of inertial navigation system errors estimation
Стационарный фильтр Калмана в задаче анализа оценки ошибки инерциальной навигационной системы Стаціонарний фільтр Калмана в задачі аналізу оцінювання помилки інерціальної навігаційної системи |
|
Creator |
Rataichuk, I. A.; National Aerospace University. Zhukovsky “Kharkov Aviation Institute”
Kortunov, V. I.; National Aerospace University. Zhukovsky “Kharkov Aviation Institute” |
|
Subject |
complementary filter; Kalman filter; Integrated Navigation System; filter stationarity
UDC 519.876.5; 629.056.6 дополнительные фильтры; фильтр Калмана; интегрированная навигационная система; стационарность фильтра UDC 519.876.5; 629.056.6 додаткові фільтри; фільтр Калмана; інтегрована навігаційна система; стаціонарність фільтрa UDC 519.876.5; 629.056.6 |
|
Description |
Kalman filter main advantage over simpler state estimators is ability to adjust filter’s gain accordingly to observable signal instability. It is shown that it is possible to use simple observers if filters gain is stationary regardless of aircraft maneuvers. In this paper model of navigation errors dynamics is considered. This model is used in Kalman filer in integrated system simulation. Frequency domain representation of vehicle dynamics is used in this simulation to investigate filter stationarity. The results show that filter gain is stationary regardless of motion dynamics
Основным преимуществом фильтра Калмана над простыми оценками состояния является возможность регулировки усиления фильтра соответственно наблюдаемой нестабильности сигнала. Основною перевагою фільтра Калмана над простими оцінками стану є можливість регулювання посилення фільтру відповідно спостережуваної нестабільності сигналу. Показана можливість використовувати прості спостерігачі, якщо посилення фільтрів стаціонарні незалежнi від маневрів літального апарату. Розглянуто динаміку моделі навігаційних похибок. Ця модель використовується у фільтрі Калмана в інтегрованій системі моделювання. Частотна область динаміки літака використовується при моделюванні для визначення стаціонарності фільтра. Результати показують, що коефіцієнт посилення фільтра є незмінним незалежно від динаміки руху |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-03-19
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/5855
10.18372/1990-5548.36.5855 |
|
Source |
Electronics and Control Systems; Том 2, № 36 (2013); 98-102
Электроника и системы управления; Том 2, № 36 (2013); 98-102 Електроніка та системи управління; Том 2, № 36 (2013); 98-102 |
|
Language |
en
|
|