Оптимальні значення керування для активної експлуатації
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Оптимальні значення керування для активної експлуатації
Оптимальные значения управления для активной эксплуатации Optimal managerial and control values for active operation |
|
Creator |
Goncharenko, A. V.; Національний авіаційний університет
|
|
Subject |
активне керування польотом літака; оптимізація; принцип максимуму суб’єктивної ентропії; неперервна альтернатива; щільність розподілу переваг; варіаційна задача; екстремаль; оптимальний вибір
UDC 303.725.36:159.9.015:159.964.21:519.86 активное управление полетом самолета; оптимизация; принцип максимума субъективной энтропии; непрерывная альтернатива; плотность распределения предпочтений; вариационная задача; экстремаль; оптимальный выбор UDC 303.725.36:159.9.015:159.964.21:519.86 Active aircraft flight control; optimization; subjective entropy maximum principle; continuous alternative; preferences distribution density; variational problem; extremal; optimal choice UDC 303.725.36:159.9.015:159.964.21:519.86 |
|
Description |
Розглянуто, розроблений на основі принципу максимуму суб’єктивної ентропії, метод визначення оптимальних значень керування для періодичності регламентного обслуговування літаків або авіаційної техніки та лінійного безінерційного об’єкту, керованого дією пропорційного регулятора, в одновимірному випадку. Введено математичні моделі для отриманих розподілів щільностей переваг неперервних альтернатив. Виконано розрахункові експерименти. Побудовано необхідні діаграми
Рассмотрен, разработанный на основе принципа максимума субъективной энтропии, метод определения оптимальных значений управления для периодичности регламентного обслуживания самолетов или авиационной техники и линейного безинерциального объекта, управляемого действием пропорционального регулятора, в одномерном случае. Введены математические модели для полученных распределений плотностей предпочтений непрерывных альтернатив. Выполнены расчетные эксперименты. Построены необходимые диаграммы Considered a method of determining the optimal managerial or control values for periodicityof the scheduled aircraft or aeronautical engineering maintenance and a linear inertness-less object ofcontrol ruled with a proportional governor developed on the basis of subjective entropy maximumprinciple in one-dimensional case. Mathematical models for the obtained preferences densitiesdistributions for continuous alternatives are introduced. Calculation experiments are carried out. Thenecessary diagrams are plotted |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-09-26
|
|
Type |
—
— |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/11247
10.18372/1990-5548.49.11247 |
|
Source |
Electronics and Control Systems; Том 3, № 49 (2016); 112-115
Электроника и системы управления; Том 3, № 49 (2016); 112-115 Електроніка та системи управління; Том 3, № 49 (2016); 112-115 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
|
|