Record Details

THE METHODOLOGICAL VIEW ON THE THEORY AND ON THE PRACTICE OF THE MODELING OF PREPOSITIONAL EQUIVALENTS OF THE WORD

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE METHODOLOGICAL VIEW ON THE THEORY AND ON THE PRACTICE OF THE MODELING OF PREPOSITIONAL EQUIVALENTS OF THE WORD
ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА МОДЕЛИРОВАНИЯ ПРЕДЛОЖНЫХ ЭКВИВАЛЕНТОВ СЛОВА ПОЛЬСКОГО ЯЗЫКА: МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЙ ВЗГЛЯД
ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА МОДЕЛЮВАННЯ ПРИЙМЕННИКОВИХ ЕКВІВАЛЕНТІВ СЛОВА ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ПОГЛЯД
 
Creator АНТОНОВА, Ольга
 
Subject

польський язык; метод; модель; свойства формы выражения лексико-грамматические параметры
УДК 811.162.1'362
польська мова; метод; модель; властивості форми вираження лексико-граматичні параметри
УДК 811.162.1'362
 
Description The article deals with the method of modeling of Polish equivalents of the word, which allows to realize an investigation of form of the expression of the prepositional structures, also the system links under analisis are esteblished in the research.
В статье описан метод моделирования предложных эквивалентов слова польского языка, который позволяет осуществить исследование формы выражения предложных структур, выявлены закономерности их образования, установлены системные связи исследуемых элементов.
У статті описано метод моделювання прийменникових еквівалентів слова польської мови, який дозволяє здійснити дослідження форми вираження прийменникових структур, виявлено закономірності їхнього творення, встановлено системні зв'язки досліджуваних елементів.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2014-05-19
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/7895
 
Source Humanitarian Education in Technical Universities; № 29 (2014); 9-18
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 29 (2014); 9-18
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 29 (2014); 9-18
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ