COMPARATIVE MAPPING PRINCIPLES OF PHOTOGRAPHY AND LITERARY EXPRESSION (ON THE EXAMPLE OF BRUNO SCHULZ)
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
COMPARATIVE MAPPING PRINCIPLES OF PHOTOGRAPHY AND LITERARY EXPRESSION (ON THE EXAMPLE OF BRUNO SCHULZ)
КОМПАРАТИВНОЕ СОПОСТАВЛЕНИЕ ПРИНЦИПОВ ФОТОИСКУССТВА И ИСКУССТВА СЛОВА (НА ПРИМЕРЕ ТВОРЧЕСТВА БРУНО ШУЛЬЦА) КОМПАРАТИВНЕ ЗІСТАВЛЕННЯ ПРИНЦИПІВ ФОТОМИСТЕЦТВА ТА МИСТЕЦТВА СЛОВА (НА ПРИКЛАДІ ТВОРЧОСТІ БРУНО ШУЛЬЦА) |
|
Creator |
БИСТРОВА, Олена
|
|
Subject |
photography; literary work; Bruno Schulz; style
— фотография; художественное произведение; Бруно Шульц; стиль — фотографія; художній твір; Бруно Шульц; стиль УДК 821.161.1 (20) |
|
Description |
In this research there was analyzed the principles of Bruno Schulz's creative works, which can be correlated with the fundamental principles of photographic thinking. Through the development phototechnologies appear predictors of photographic thinking as an aesthetic phenomenon. This phenomenon lies in the specific artistic and imaginative reflection of reality and the world of man. Consideration of this way of thinking will show changes in the choice of topics, expressing the image transmission dynamics of space, experience and attitude of the artist.
В представленном исследовании проанализированы принципы художественного творчества Бруно Шульца, которые могут быть соотнесены с основными принципами фотографического мышления. Благодаря развитию фототехнологий появляются предпосылки возникновения фотографического мышления как эстетического феномена. Этот феномен заключается в специфике художественно-образного отображения действительности и мироощущения человека. Анализ такого способа мышления дает возможность показать изменения в выборе темы, выражении образа, передаче динамики пространства, впечатлении и мировосприятии автора. У представленому дослідженні проаналізовані принципи художньої творчості Бруно Шульца, що можуть бути співвіднесені з основними принципами фотографічного мислення. Завдяки розвитку фототехнологій появляються передумови виникнення фотографічного мислення як естетичного феномену. Цей феномен заключається в специфіці художньо- образного відображення дійсності і світу людини. Розгляд такого способу мислення дозволить показати зміни у виборі теми, вираження образу, передачі динаміки простору, враження і світовідчуття митця. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-05-19
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/8008
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 29 (2014); 180-191
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 29 (2014); 180-191 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 29 (2014); 180-191 |
|
Language |
uk
|
|