GOTHIC NOVEL IN POSTMODERN LITERATURE: THE TRADITIONAL AND THE INNOVATIVE
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
GOTHIC NOVEL IN POSTMODERN LITERATURE: THE TRADITIONAL AND THE INNOVATIVE
ГОТИЧЕСКИЙ РОМАН В ЛИТЕРАТУРЕ ПОСТМОДЕРНИЗМА: ТРАДИЦИОННОЕ И НОВАТОРСКОЕ ГОТИЧНИЙ РОМАН У ЛІТЕРАТУРІ ПОСТМОДЕРНІЗМУ: ТРАДИЦІЙНЕ Й НОВАТОРСЬКЕ |
|
Creator |
СІЗОВА, Ксенія
|
|
Subject |
gothic novel, horror literature, postmodernism
— готический роман, литература ужасов, постмодернизм — готичний роман, література жахів, постмодернізм — |
|
Description |
The article discusses the specific features of the modern gothic novel onthe material of novel «The Wasp Factory» of Scottish writer I. Banks. The plotscheme, the system of images and artistic techniques, architectonics,chronotope are analyzed. The elements of traditional gothic novel andpostmodern prose are distinguished.
В статье рассматриваются специфическая особенности современногоготического романа на материале произведения шотландского прозаикаИ. Бэнкса «Осина фабрика». Анализируются сюжетная схема, системаобразам и художественных приемов, архитектоника произведения,хронотоп. Выделяются элементы традиционного готического романа ипостмодернистской прозы. У статті розглядаються специфічна особливості сучасного готичногороману на матеріалі твору шотландського прозаїка І. Бенкса «Осинафабрика». Аналізуються сюжетна схема, система образів і художніхприйомів, архітектоніка твору, хронотоп. Виокремлюються елементитрадиційного готичного роману і надбання постмодерністської прози. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-12-20
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/8127
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 28 (2013); 254-269
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 28 (2013); 254-269 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 28 (2013); 254-269 |
|
Language |
uk
|
|