LEXICAL PATTERNS OF ELECTION CANVASSING AS A SUBJECT FOR POLITICAL LINGUISTICS STUDIES
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
LEXICAL PATTERNS OF ELECTION CANVASSING AS A SUBJECT FOR POLITICAL LINGUISTICS STUDIES
ТЕКСТОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ ПРЕДВЫБОРНОЙ АГИТАЦИИ КАК ОБЪЕКТ ПОЛИТИЧЕСКОЙ ЛИНГВИСТИКИ ЛЕКСИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕДВИБОРЧОЇ АГІТАЦІЇ ЯК ОБ’ЄКТ ПОЛІТИЧНОЇ ЛІНГВІСТИКИ |
|
Creator |
КРУТЬ, Ірина
|
|
Subject |
political linguistics; key concepts; thematic vocabulary groups; political discourse; expressively coloured lexis
81-11 политическая лингвистика; ключевые концепты; тематические группы лексики; политический дискурс; экспрессивно окрашенная лексика 81-11 політична лінгвістика; ключові концепти; тематичні групи лексики; політичний дискурс; експресивно забарвлена лексика. УДК 81-11 |
|
Description |
The article deals with the problem of political linguistics, its aims andobjectives. The key concepts of political agitation are considered as a marker ofcampaign strategy: key words focused on by the candidate’s campaign workersare very significant as well as the nature of the vocabulary that can determinewhat voter the campaign is oriented to and what emotions or thoughts thecandidate reveals. Thematic vocabulary groups are important to characterizethe magnitude and seriousness of intentions. The study is based on the methodof content analysis, particularly the part related to the identification of keyconcepts, notions. The corpus of the experimental material includes agitationaland conventionally agitational materials of candidates for Kyiv mayor office in2015.
Статья посвящена проблеме политической лингвистики, ее целям иобъектам интереса. Рассматриваются ключевые концепты политическойагитации как маркер агитационной стратегии: очень показательными естьключевые слова, на которые делает акцент штаб кандидата, а такжехарактер лексики, по ним можно определить, на какого избирателяориентирована агитация, какие эмоции или мысли актуализируеткандидат. Тематические группы лексики важны для характеристикисерьезности и масштабности намерений Стаття присвячена проблемі політичної лінгвістики, її цілям та об’єктам зацікавлення. Розглядаються ключові концепти політичної агітації як маркер агітаційної стратегії: є дуже показовими ключові слова, на які робить акцент штаб кандидата, а також характер лексики, за ними можна визначити на якого виборця зорієнтована агітація і які емоції чи думки актуалізує кандидат. Тематичні групи лексики є важливими для характеристики серйозності та масштабності намірів. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-06-13
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/11311
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 33 (2016); 96-105
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 33 (2016); 96-105 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 33 (2016); 96-105 |
|
Language |
uk
|
|