SEMANTICS OF THE VERBS OF MENTAL ACTIVITY IN THE GENERAL PROLOGUE OF THE CANTERBURY TALES BY JEOFFREY CHAUCER
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
SEMANTICS OF THE VERBS OF MENTAL ACTIVITY IN THE GENERAL PROLOGUE OF THE CANTERBURY TALES BY JEOFFREY CHAUCER
СЕМАНТИКА ГЛАГОЛОВ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В «ОБЩЕМ ПРОЛОГЕ» «КЕНТЕРБЕРИЙСКИХ РАССКАЗОВ» ДЖЕФФРИ ЧОССЕРА СЕМАНТИКА ДІЄСЛІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У «ЗАГАЛЬНОМУ ПРОЛОЗІ» «КЕНТЕРБЕРЙСЬКИХ ОПОВІДАНЬ» ДЖЕФРІ ЧОСЕРА |
|
Creator |
ГОВОРУН, Надія
|
|
Subject |
language identity; predicates of mental activity; factual and non-factual verbs; Middle English
УДК 821.111:821.111.09 языковая личность; предикаты мыслительной деятельности; фактические та нефактические глаголы; середнеанглийский период УДК 821.111:821.111.09 мовна особистість; предикати мисленнєвої діяльності; фактивні та нефактивні дієслова; середньоанглійський період УДК 821.111:821.111.09 |
|
Description |
The article analyses the semantic features of the verbs of mental activity in Middle English, considers objective and subjective factors of appealing to them in the works of Jeoffrey Chaucer.
В статье проанализированы семантические особенности глаголов интеллектуальной деятельности в среднеанглийском языке и установлены объективные и субъективные предпосылки их употребления в творчестве Джеффри Чоссера. У статті проаналізовано семантичні особливості дієслів інтелектуальної діяльності у середньоанглійській мові та визначено об'єктивні і суб'єктивні передумови їх вживання у творчості Джефрі Чосера. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2012-05-23
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/8097
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 26 (2012); 47-54
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 26 (2012); 47-54 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 26 (2012); 47-54 |
|
Language |
uk
|
|