SOME WAYS OF DEVELOPMENT OF TERMINOLOGY OF INTERNATIONAL RELATIONS IN THE CURRENT STAGE
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
SOME WAYS OF DEVELOPMENT OF TERMINOLOGY OF INTERNATIONAL RELATIONS IN THE CURRENT STAGE
ПУТИ РАЗВИТИЯ ТЕРМИНОСИСТЕМЫ МЕЖДУНАРОДНЫХ ОТНОШЕНИЙ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ТЕРМІНОСИСТЕМИ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ |
|
Creator |
КУДЕЛЬКО, Зоя
|
|
Subject |
terminology of international relations; word formation model; abbreviation; internationalizing; neologism; metonymy; metaphor
— термінологія международных отношений; словообразовательная модель; аббревиатура; интернационализация; неологизм; метонимия; метафора. — термінологія міжнародних відносин; словотворча модель; абревіатура; інтернаціоналізація; неологізм; метонімія; метафора УДК 811.111‘373. 46:33 |
|
Description |
The article highlights modern stage of terminology of international relations, ways of its development, analyses some models of term formation in shaping of the term system of this professional sublanguage, internationalizing of this terminology.
Статья анализирует современный етап развития терминологии международных отношений, пути ее развития, рассмотрены некоторые модели строения терминов данного профессионального подъязыка, интернационализацию данной терминосистемы. В статті йдеться про сучасний етап розвитку термінології міжнародних відносин, шляхи її розвитку, розглянуто деякі словотворчі моделі побудови термінів даної фахової субмови, питання інтернаціоналізації терміносистеми міжнародних відносин. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-05-19
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/7921
|
|
Source |
Humanitarian Education in Technical Universities; № 29 (2014); 82-90
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 29 (2014); 82-90 Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 29 (2014); 82-90 |
|
Language |
uk
|
|