Record Details

ПОТРЕБИТЕЛЬСТВО: ОТ ЭТИЧЕСКОГО К ЭСТЕТИЧЕСКОМУ МИРОВОСПРИЯТИЮ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПОТРЕБИТЕЛЬСТВО: ОТ ЭТИЧЕСКОГО К ЭСТЕТИЧЕСКОМУ МИРОВОСПРИЯТИЮ
CONSUMERISM: FROM THE ETHICAL WORLDVIEW TO THE AESTHETICAL ONE
СПОЖИВАЦТВО: ВІД ЕТИЧНОГОДО ЕСТЕТИЧНОГО СВІТОСПРИЙНЯТТЯ
 
Creator Черноног, Р. А.; Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету
 
Subject потребительство; этическое и эстетическое мировосприятие; потребления; «рыночная личность»; консьюмеризм
001:891
consumerism; ethical and aesthetic outlook; consumption; "market personality"; Consumerism
001:891
споживацтво; етичне і естетичне світосприйняття; споживання; «ринкова особистість»; конс’юмеризм
001:891
 
Description Статья посвящена исследованию аксиологическойспецифики потребительства в контексте усиления эстетического компонента современного мировосприятия. Посредством выявления особенностей консьюмеризма обосновывается его проникновение в различные сферы общественной жизни и трансформацияв самостоятельную жизненную стратегию.
The article covers the research of axiological specificity of consumerism in context of the esthetic component enhancement within the scope of the modern perception of the world. Through the exposure of peculiarities of consumerism it is grounded that it penetrates into different spheres of social life and is being transformed into an independent life strategy.
Досліджується духовний потенціал споживацтва як домінуючої стратегії сучасного світосприйняття.
 
Publisher Национальный Авиационный Университет
 
Contributor


 
Date 2014-05-30
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/10316
 
Source Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 19, № 1 (2014); 110-114
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 19, № 1 (2014); 110-114
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 19, № 1 (2014); 110-114
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ