Record Details

THE HISTORY OF PHILOSOPHY AS PHILOSOPHY, PHILOSOPHY AS THE HISTORY OF PHILOSOPHY (NOTES FOR BEGINNERS LEARNING THE COURSE “ANTIQUE PHILOSOPHY”)

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE HISTORY OF PHILOSOPHY AS PHILOSOPHY, PHILOSOPHY AS THE HISTORY OF PHILOSOPHY (NOTES FOR BEGINNERS LEARNING THE COURSE “ANTIQUE PHILOSOPHY”)
ИСТОРИЯ ФИЛОСОФИИ КАК ФИЛОСОФИЯ, И ФИЛОСОФИЯ КАК ИСТОРИЯ ФИЛОСОФИИ (ЗАМЕТКИ ДЛЯ НАЧИНАЮЩИХ ИЗУЧЕНИЕ КУРСА “АНТИЧНАЯ ФИЛОСОФИЯ”)
ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ ЯК ФІЛОСОФІЯ, І ФІЛОСОФІЯ ЯК ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ (НОТАТКИ ДЛЯ ПОЧАТКІВЦІВ ЩОДО ВИВЧЕННЯ КУРСУ “АНТИЧНА ФІЛОСОФІЯ”)
 
Creator Александрова, А. В.; Киевский национальный университет имени Тараса Шевченко
 
Subject philosophy; history of philosophy; antique philosophy; myth; physis; logos; aletheia
93:101:«625»
философия; история философии; античная философия; миф; фюсис; логос; алетейя
УДК 93:101:«625»
філософія; історія філософії; антична философія; міф; фюсис; логос; алетейя
93:101:«625»
 
Description This article axamines the questions about the plase of the antique philosophical heritage in the history of philosophy, the relation of philosophy and history of philosophy.
В статье рассмотрены вопросы о месте античного философского наследия в историко-философском процессе, об отношении философии и истории философии.
У статті розглянуті питання про місце античної філософської спадщини в історико-філософському просторі, про зв’язок філософії та історії філософії.
 
Publisher Национальный Авиационный Университет
 
Contributor


 
Date 2015-12-23
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/12311
 
Source Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 22, № 2 (2015); 5-10
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 22, № 2 (2015); 5-10
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 22, № 2 (2015); 5-10
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ