Record Details

TRANSLATION COMPETENCE:SCIENTIFIC-THEORETICAL AND METHODOLOGICAL ASPECTS AND ITS FORMATION OF THE STUDENTS OF PHYLOLOGY AS THE FUTURE SPECIALISTS

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TRANSLATION COMPETENCE:SCIENTIFIC-THEORETICAL AND METHODOLOGICAL ASPECTS AND ITS FORMATION OF THE STUDENTS OF PHYLOLOGY AS THE FUTURE SPECIALISTS
ПЕРЕВОДЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ: НАУЧНО-ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ И МЕТОДИЧЕСКИЙ АСПЕКТЫ ЕЕ ФОРМИРОВАНИЯ У СТУДЕНТОВ-ФИЛОЛОГОВ КАК БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ
ПЕРЕКЛАДАЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ: НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНИЙ ТА МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТИ ЇЇ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ ЯК МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
 
Creator РУДІНА, Марина
 
Subject translation competence; methodological aspect; trends in students’ education; innovative educational technologies;standards of translation profession
УДК 81’25–057.875(045)
переводческая компетентность; методический аспект; тренды в образовании студентов; инновационные образовательные технологии; стандарты профессии переводчика
УДК 81’25–057.875(045)
перекладацька компетентність; методичний аспект; тренди в освіті студентів; інноваційні освітні технології; стандарти професії перекладача
УДК 81’25–057.875(045)
 
Description The article shows scientific-theoretical and methodological aspects of the formation of translation competence of the students of philology as the future specialists, an attention is paid to a wide range of domestic and foreign approaches, it is investigated a wide range of modern viewpoints to the methodological aspect and the usage of modern information technologies and methods which facilitate personal students’ motivation to acquire translation as the greatest demand on the labour market.
В статье рассматриваются научно-теоретический и методический аспекты формирования переводческой компетентности у студентов-филологов как будущих специалистов, акцентируется внимание на широком круге исследований проблемы как отечественными, так и зарубежными учеными, отмечается разнообразие современных взглядов на методический аспект, в частности использование в процессе обучения современных информационных технологий и методик, что в совокупности способствует личностной мотивации студентов к изучению перевода в соответствии с требованиями современного рынка труда
У статті розглянуто науково-теоретичний та методичний аспекти формування перекладацької компетентності студентів-філологів як майбутніх фахівців, звернено увагу на широке коло досліджень проблеми як вітчизняними, так і зарубіжними науковцями, відзначено розмаїття сучасних поглядів на методичний аспект, зокрема використання в процесі навчання сучасних інформаційних технологій та методик, що в сукупності сприяють особистісній мотивації студентів до опанування перекладу відповідно до вимог сучасного ринку праці.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2017-12-12
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/12240
 
Source Humanitarian Education in Technical Universities; № 36 (2017); 61-68
Гуманитарное образование в технических высших учебных заведениях; № 36 (2017); 61-68
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах; № 36 (2017); 61-68
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ