Record Details

On the concept of intensive development of education and science in conditions of transition to a knowledge society

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title On the concept of intensive development of education and science in conditions of transition to a knowledge society
О концепции интенсивного развития образования и науки в условиях перехода к обществу знаний
ПРО КОНЦЕПЦІЮ ІНТЕНСИВНОГО РОЗВИТКУ ОСВІТИ І НАУКИ В УМОВАХ ПЕРЕХОДУ ДО СУСПІЛЬСТВА ЗНАНЬ
 
Creator Юлдашев, Сергій Олексійович; Національний авіаційний університет
 
Subject innovations; education; concept; scientific research; society
346.9:347.218.1:342.9(477)
инновации; образование; концепция; научные исследования; общество
346.9:347.218.1:342.9(477)
інновації; освіта; концепція; наукові дослідження; суспільство
346.9:347.218.1:342.9(477)
 
Description The article considers the elements of the concept of intensive development of education and science in conditions of transition to the knowledge society. In particular, we propose the concept of innovative education as an educational system, where the educational information contains the maximum possible amount of knowledge about innovations, innovations, and ideally consists only of them. It is about innovative educational programs containing (should contain) information about the most effective ideas, inventions, discoveries. To ensure the constant innovation of scientific programs, mechanisms are needed to systematically replenish them with new scientific information, implement the output of scientific research results («exit» of science) in education, educational standards: educational and qualification characteristics, educational and qualification programs, educational and professional programs OPP) and curricula - as an «input» to education.
В статье рассмотрены элементы концепции интенсивного развития образования и науки в условиях перехода к обществу знаний. В частности, предлагается понятие инновационного образования, как образовательной системы, где учебная информация содержит максимально возможное количество знаний об инновациях, нововведения, а в идеале – состоит только из них. Речь идет об инновационных учебных программах, содержащих (должны содержать) информацию о наиболее эффективных идеях, изобретениях, открытиях. Для обеспечения постоянной инновационности научных программ нужны механизмы их систематического пополнения новой научной информацией, имплементации выходных результатов научных исследований («выхода» науки) в образование, образовательные стандарты: образовательно-квалификационные характеристики, образовательно-квалификационные программы (ОКХ), образовательно-профессиональные программы (ОПП) и учебные планы – как «вход» в образование.
У статті розглянуто елементи концепції інтенсивного розвитку освіти і науки в умовах переходу до суспільства знань. Зокрема, пропонується поняття інноваційної освіти, як освітньої системи, де навчальна інформація містить максимально можливу кількість знань про інновації, нововведення, а в ідеалі – складається лише з них. Йдеться про інноваційні навчальні програми, що містять (мають містити) інформацію про найефективніші ідеї, винаходи, відкриття. Задля забезпечення постійної інноваційності наукових програм потрібні механізми їх систематичного поповнення новою науковою інформацією, імплементації вихідних результатів наукових досліджень («виходу» науки) в освіту, освітянські стандарти: освітньо-кваліфікаційні характеристики, освітньо-кваліфікаційні програми (ОКХ), освітньо-професійні програми (ОПП) та навчальні плани – як «вхід» в освіту.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2017-11-18
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/view/12088
 
Source Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»; Том 3, № 44 (2017); 169-174
Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal "Air and Space Law"; Том 3, № 44 (2017); 169-174
Научные труды Национального авиационного университета. Серия: Юридический вестник "Воздушное и космическое право»; Том 3, № 44 (2017); 169-174
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ