Record Details

EXPERIMENTAL RESEARCHES OF ENERGY LOADING OF FRICTION PAIRS OF BAND-BLOCK BRAKES WITH AN AIR-LIQUID COOLING SYSTEM (part three)

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EXPERIMENTAL RESEARCHES OF ENERGY LOADING OF FRICTION PAIRS OF BAND-BLOCK BRAKES WITH AN AIR-LIQUID COOLING SYSTEM (part three)
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ ПАР ТРЕНИЯ ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ С ВОЗДУШНО-ЖИДКОСТНОЙ СОСТЕМОЙ ОХЛАЖДЕНИЯ (ЧАСТЬ ТРЕТЬЯ)
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ З ПОВІТРЯНО-РІДИННОЮ СИСТЕМОЮ ОХОЛОДЖЕННЯ (ЧАСТИНА ТРЕТЯ)
 
Creator Киндрачук, Мирослав Васильевич
Скрипник, Василий Степанович
Бекиш, Ирина Орестивна
Чуфус, Василий Михайлович
 
Subject band-block brake; friction pairs; composite brake pulley; polished and matte surfaces; heat balance; air-liquid system; radiation and complex heat exchange

ленточно-колодочный тормоз, пары трения, составной тормозной шкив, полированные и матовые поверхности, тепловой баланс, воздушно-жидкостная система, радиационный и сложный теплообмен

стрічково-колодкових гальма; пари тертя; складений гальмівний шків; матові і поліровані поверхні; тепловий баланс; повітряно-рідинна система; радіаційний і складний теплообмін
УДК 621.891
 
Description The materials of the article show the optimization design of the composite brake pulley, with heat currents circulation in it and the gradients of the heat transfer coefficients. The purpose of the work is to justify the approach and design the composite brake pulley with air-liquid cooling system. In this publication, the following issues are considered in relation to the problem being solved:  heat exchange processes for air-liquid cooling of improved friction pairs of a band-block brake; design evaluation of the energyloading of the composite brake pulley; optimization design of the composite brake pulley. We’ve illustrated the calculation and experimental method for determining the losses to the environment by the surfaces of composite brake pulleys under industrial conditions under natural and forced cooling by air with the following design of brake pulley.
В материалах статьи приведено оптимизационное проектирование составного тормозного шкива с учетом циркулирующих в нем тепловых токов и градиентов коэффициентов теплопередачи.
У матеріалах статті приведено оптимізаційне проектування складеного гальмівного шківа з урахуванням циркулюючих в ньому теплових потоків і градієнтів коефіцієнтів теплопередачі.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2017-12-18
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/12124
10.18372/0370-2197.4(77).12124
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 4(77) (2017); 16-28
Problems of Friction and Wear; № 4(77) (2017); 16-28
Проблемы трения и изнашивания; № 4(77) (2017); 16-28
 
Language ru
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ