EXPERIMENTAL RESEARCHES OF ENERGY LOADING OF FRICTION PAIRS OF BAND-BLOCK BRAKES WITH AN AIR-LIQUID COOLING SYSTEM (part three)
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EXPERIMENTAL RESEARCHES OF ENERGY LOADING OF FRICTION PAIRS OF BAND-BLOCK BRAKES WITH AN AIR-LIQUID COOLING SYSTEM (part three)
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ ПАР ТРЕНИЯ ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ С ВОЗДУШНО-ЖИДКОСТНОЙ СОСТЕМОЙ ОХЛАЖДЕНИЯ (ЧАСТЬ ТРЕТЬЯ) ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ З ПОВІТРЯНО-РІДИННОЮ СИСТЕМОЮ ОХОЛОДЖЕННЯ (ЧАСТИНА ТРЕТЯ) |
|
Creator |
Киндрачук, Мирослав Васильевич
Скрипник, Василий Степанович Бекиш, Ирина Орестивна Чуфус, Василий Михайлович |
|
Subject |
band-block brake; friction pairs; composite brake pulley; polished and matte surfaces; heat balance; air-liquid system; radiation and complex heat exchange
— ленточно-колодочный тормоз, пары трения, составной тормозной шкив, полированные и матовые поверхности, тепловой баланс, воздушно-жидкостная система, радиационный и сложный теплообмен — стрічково-колодкових гальма; пари тертя; складений гальмівний шків; матові і поліровані поверхні; тепловий баланс; повітряно-рідинна система; радіаційний і складний теплообмін УДК 621.891 |
|
Description |
The materials of the article show the optimization design of the composite brake pulley, with heat currents circulation in it and the gradients of the heat transfer coefficients. The purpose of the work is to justify the approach and design the composite brake pulley with air-liquid cooling system. In this publication, the following issues are considered in relation to the problem being solved: heat exchange processes for air-liquid cooling of improved friction pairs of a band-block brake; design evaluation of the energyloading of the composite brake pulley; optimization design of the composite brake pulley. We’ve illustrated the calculation and experimental method for determining the losses to the environment by the surfaces of composite brake pulleys under industrial conditions under natural and forced cooling by air with the following design of brake pulley.
В материалах статьи приведено оптимизационное проектирование составного тормозного шкива с учетом циркулирующих в нем тепловых токов и градиентов коэффициентов теплопередачи. У матеріалах статті приведено оптимізаційне проектування складеного гальмівного шківа з урахуванням циркулюючих в ньому теплових потоків і градієнтів коефіцієнтів теплопередачі. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-12-18
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/12124
10.18372/0370-2197.4(77).12124 |
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 4(77) (2017); 16-28
Problems of Friction and Wear; № 4(77) (2017); 16-28 Проблемы трения и изнашивания; № 4(77) (2017); 16-28 |
|
Language |
ru
|
|