Record Details

COMPARISON OF FRICTION EFFECTS IN THE ENVIRONMENT WITH USING ALGORITHM, WHICH IS BASED ON THE EQUATIONS OF PRESSURE OR DENSITY AT STUDY OF TURBOFAN MODEL

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title COMPARISON OF FRICTION EFFECTS IN THE ENVIRONMENT WITH USING ALGORITHM, WHICH IS BASED ON THE EQUATIONS OF PRESSURE OR DENSITY AT STUDY OF TURBOFAN MODEL

ПОРІВНЯННЯ ВПЛИВУ ЗМІН СЕРЕДОВИЩА ПРИ ДОСЛІДЖЕННІ МОДЕЛІ ВЕНТИЛЯТОРА ТРДД З ВИКОРИСТАННЯМ АЛГОРИТМІВ, ЩО ГРУНТУЮТЬСЯ НА РІВНЯННЯХ ТИСКУ ТА ГУСТИНИ
 
Creator Кисляк, Михайло Іванович
 
Subject turbo fan; motor; mathematical modeling; noise



вентилятор ТРДД; двигун; математичне моделювання; шум
УДК 629.735.036.34:004.3’122(045)
 
Description Using mathematical models for describing of characteristics of engine noise requires careful selection of the methods, what used during the modeling. That’s why it is necessary to compare and find those equations that make the best describing of flow parameters such as friction medium impact on the character of the flow, to ensure the adequacy of the data. This work compares two methods that are based on the equations of pressure and density equations that may describe a great variety of tasks in modified state

Використання математичних моделей для опису характеристик шуму двигуна потребує ретельного відбору методів, що використовуються під час моделювання. Тому необхідно порівнювати і знаходити ті рівняння, що найкраще описують параметри потоку, а саме вплив тертя середовища на характер течії, для забезпечення адекватності отриманих даних. В даній роботі порівнюються два методи засновані на рівняннях тиску і рівняннях густини, які в модифікованому стані можуть описувати великий спектр задач.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2017-10-23
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/11958
10.18372/0370-2197.3(76).11958
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 3(76) (2017); 100-106
Problems of Friction and Wear; № 3(76) (2017); 100-106
Проблемы трения и изнашивания; № 3(76) (2017); 100-106
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ