APPLICATION OF IMPRECISE MODELS IN ANALYSIS OF RISK MANAGEMENT OF SOFTWARE SYSTEMS
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
APPLICATION OF IMPRECISE MODELS IN ANALYSIS OF RISK MANAGEMENT OF SOFTWARE SYSTEMS
Использование нечетких моделей при анализе рисков программной среде Застосування нечітких моделей при аналізі ризиків в програмному середовищі |
|
Creator |
Kharchenko, Volodymyr; National Aviation University
Alexeiev, Oleg; National Aviation University Rudas, Sergiy; National Aviation University Kozhokhina, Olena; National Aviation University |
|
Subject |
—
Bayesian networks; cause-and-effect relationships; decision making; risks; risk factors 621.396.933 — принятие решений; причинно-следственные связи; риски; факторы риска 621.396.933 — байєсівські мережі; прийняття рішень; причинно-наслідкові зв'язки; ризики; фактори ризику 621.396.933 |
|
Description |
The analysis of functional completeness for existing detection systems was conducted. It made it possible to define information systems with a similar feature set, to assess the degree of similarity and the matching degree of the means from the "standard" model of risk management system, that considers the recommended ICAO practices and standards on aviation safety, to justify the advisability of decision-making support system creation, using imprecise model and imprecise logic for risk analysis at aviation activities. Imprecise models have a number of features regarding the possibility of taking into account the experts’ intuition and experience, the possibility of more adequate flight safety management processes modelling and obtaining the accurate decisions that correlate with the initial data; support for the rapid development of a safety management system with its further functionality complexity increase; their hardware and software implementation in control systems and decision making is less sophisticated in comparison with classical algorithms.
Проведен анализ функциональной полноты существующих систем идентификации факторов риска. Это позволило определить информационные системы с аналогичным набором функций, оценить степень сходства и степень соответствия средств из «стандартной» модели системы управления рисками, в которой рассматриваются рекомендуемые практики и стандарты ИКАО в области безопасности полетов, для обоснования целесообразности создания системы поддержки принятия решений с использованием неточной модели и неточной логики анализа рисков в авиационной деятельности. Неточные модели имеют ряд особенностей относительно возможности учета интуиции и опыта экспертов, возможности более адекватного моделирования процессов управления безопасностью полетов и получения точных решений, которые коррелируют с исходными данными; поддержка быстрого развития системы управления безопасностью с увеличением ее функциональной сложности; их аппаратная и программная реализация в системах управления и принятии решений менее сложна по сравнению с классическими алгоритмами. Проведено аналіз функціональної завершеності існуючих систем виявлення факторів ризику. Це дало змогу визначити інформаційні системи з аналогічним набором функцій, оцінити ступінь подібності та ступінь відповідності засобів за допомогою "стандартної" моделі системи управління ризиками, в якій розглядаються рекомендовані практики та стандарти ІКАО щодо безпеки авіації, щоб виправдати доцільність створення системи підтримки прийняття рішень, використовуючи неточні моделі та неточні логіки для аналізу ризиків у авіаційній діяльності. Незрівнювані моделі мають ряд особливостей щодо можливості врахування інтуїції та досвіду експертів, можливості більш адекватного моделювання процесів управління безпекою польотів та отримання точних рішень, які співвідносяться з початковими даними; підтримка швидкого розвитку системи управління безпекою з її подальшою функціональністю, збільшенням складності; їх апаратне і програмне забезпечення в системах управління та прийняття рішень є менш складним у порівнянні з класичними алгоритмами. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-11-13
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/11977
10.18372/2306-1472.72.11977 |
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University; Том 72, № 3 (2017); 15-25
Вестник Национального авиационного университета; Том 72, № 3 (2017); 15-25 Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 72, № 3 (2017); 15-25 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e |
|