Record Details

Аксіологічні засади навчання майбутніх інженерів фізики і технічних дисциплін

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Аксіологічні засади навчання майбутніх інженерів фізики і технічних дисциплін
Аксиологические основы обучения будущих инженеров физики и технических дисциплин
AXIOLOGICAL FOUNDATIONS OF PHYSICS AND TECHNICAL SUBJECTS STUDY OF THE FUTURE ENGINEERS
 
Creator Slipukhina, Iryna; National Aviation University
Mieniailov, Serhiy; National Aviation University
Bovtruk, Alla; National Aviation University
 
Subject
Аксіологізація освіти; майбутні інженери; самостійна робота студентів; предметна мотивація; технічна освіта; ціннісні орієнтації
378.147.015.3-057.875:[53+62]

Аксиологизации образования; будущие инженеры; самостоятельная работа студентов; предметная мотивация; техническое образование; ценностные ориентации
378.147.015.3-057.875:[53+62]

Axiology of education; future engineers; students’ self-study; subject motivation; technical education; values orientation
378.147.015.3-057.875:[53+62]
 
Description Постановка проблеми: Формування і розвиток ціннісних орієнтацій особистості покладено в основу виховання молоді на всіх освітніх рівнях. Необхідність аксіологізації процесу підготовки майбутніх інженерів підсилюється специфікою техніко-технологічної діяльності в умовах широкого впровадження ІКТ. Інтеграція ціннісно-мотиваційних чинників з навчанням фізики і технічних дисциплін є актуальним аспектом у розбудові сучасної вищої технічної освіти. Методи: У дослідженні використано концептуально-порівняльний аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури, новаторського досвіду й узагальнення власного багаторічного досвіду педагогічної діяльності, а також спостереження, бесіди з викладачами і студентами вищих навчальних закладів. Результати: Шляхом конкретизації функцій з’ясовано сутність аксіологізації у системі вищої освіти. Встановлено важливість перенесення мотивів навчальної діяльності з кінцевого результату на її процес і визначальну роль мотивів самоосвіти. Досліджено взаємозв’язки між ступенем ціннісно-мотиваційного розвитку особистості та її індивідуальними характеристиками. З’ясовано сутність феномену ставлення до навчання, визначено його види. Конкретизовано місце і значення у проведеному дослідженні основоположних професійно значущих морально-етичних принципів. Висновки: Аксіологізація вищої технічної освіти є потужним засобом формування соціально-особистісної, предметної і професійної компетентності майбутнього інженера. Створення відповідних особистісно орієнтованих дидактичних засобів ґрунтується на міждисциплінарних методичних підходах у вищій освіті.
Постановка проблемы: Формирование и развитие ценностных ориентаций личности лежит в основе воспитания молодежи на всех образовательных уровнях. Необходимость аксиологизации процесса подготовки будущих инженеров усиливается спецификой технико-технологической деятельности в условиях широкого внедрения ИКТ. Интеграция ценностно-мотивационных факторов с обучением физики и технических дисциплин является актуальным аспектом в развитии современного высшего технического образования. Методы: В исследовании использованы концептуально-сравнительный анализ психолого-педагогической и методической литературы, новаторского опыта и обобщения собственного многолетнего опыта педагогической деятельности, а также наблюдение, беседы с преподавателями и студентами высших учебных заведений. Результаты: Путем конкретизации функций выяснено сущность аксиологизации в системе высшего образования. Установлено важность переноса мотивов учебной деятельности с конечного результата на ее процесс и определяющую роль мотивов самообразования. Исследованы взаимосвязи между степенью ценностно-мотивационного развития личности и ее индивидуальными характеристиками. Выяснено сущность феномена отношения к учебе, определены его виды. Конкретизированы место и значение в проведенном исследовании основных профессионально значимых морально-этических принципов. Выводы: Аксиологизация высшего технического образования является мощным средством формирования социально-личностной, предметной и профессиональной компетентности будущего инженера. Создание соответствующих личностно ориентированных дидактических средств основывается на междисциплинарных методических подходах в высшем образовании.
Formulation of the problem. Formation and development of the value orientations of the individual is the groundwork of education of young people at all educational levels. Necessity for axiologization of the process of education of the future engineers is strengthened by the specifics of technical and technological activity in the situation of the widespread use of ICT. Integration of value-motivational factors with the physics and technical disciplines study is an actual aspect in the development of modern higher technical education. Methods. The research uses a conceptual and comparative analysis of psycho-pedagogical and methodological literature, innovative experience and generalization of the authors’ long-term experience in pedagogical activity, as well as observation, conversations with teachers and students of higher educational institutions. Results. By the concretization of the functions, the essence of axiology in the system of higher education has been found out. The importance of transferring the motives of educational activity from the final result to the process and the determining role of motives for self-education has been established. The interrelations between the degree of value-motivational development of the personality and his individual characteristics are investigated. There is shown the essence of the phenomenon of attitude to study, its types have been determined. The research concretizes the place and importance of the most important professionally significant moral and ethical principles. Conclusions. Axiologization of higher technical education is a powerful means of forming the social, personal, subject and professional competence of the future engineer. Creation of the corresponding personally oriented didactic means is based on interdisciplinary methodological approaches in higher education.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2017-11-13
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/11990
10.18372/2306-1472.72.11990
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 72, № 3 (2017); 99-106
Вестник Национального авиационного университета; Том 72, № 3 (2017); 99-106
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 72, № 3 (2017); 99-106
 
Language en
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ