Докторська підготовка у вітчизняній вищій школі: досвід та перспективи європейського виміру
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Докторська підготовка у вітчизняній вищій школі: досвід та перспективи європейського виміру
Докторская подготовка в отечественной высшей школе: опыт и перспективы европейского измерения DOCTORAL STUDIES IN THE HOMELAND HIGHER EDUCATION: EXPERIENCE AND PROSPECTS OF THE EUROPEAN DIMENSION |
|
Creator |
Holovko, Svitlana; National Aviation University
|
|
Subject |
—
докторська підготовка; докторська підготовка в Національному авіаційному університеті; європейські стандарти підготовки докторів філософії; нормативно-правове забезпечення докторської підготовки в Україні; освітньо-наукові програми 378.245:001(061.1ЄС) — докторская подготовка; докторская подготовка в Национальном авиационном университете; европейские стандарты подготовки докторов философии; нормативно-правовое обеспечение докторской подготовки в Украине; образовательно-научные программы 378.245:001(061.1ЄС) — curricula; doctoral training; doctoral training at the National Aviation University; European standards for the training of Doctors of Philosophy; normative and legal support of doctoral training in Ukraine 378.245:001(061.1ЄС) |
|
Description |
Мета: Розгортання докторської підготовки в Україні згідно з європейськими стандартами є об’єктивною умовою повноцінної інтеграції нашої держави до єдиного освітньо-наукового простору. З метою забезпечення результативності цього процесу актуалізується необхідність досліджень європейського досвіду та перших здобутків і труднощів у вітчизняній вищій школі, визначальних чинників, зокрема, стану та перспектив розвитку правового поля реалізації нової моделі. Методи: Для досягнення мети дослідження були використані загально- та конкретно-наукові (спеціальні) методи. Використання методів першої групи дало можливість окреслити тенденції трансформації докторської підготовки в країнах Європи та в Україні. За допомогою порівняльно-правового методу проаналізовано особливості розвитку нормативно-правового поля докторської підготовки у вітчизняній вищій школі та визначено напрями його удосконалення. Результати: Визначено особливості розбудови докторської підготовки в європейському освітньому просторі та перспективи її запровадження у вітчизняній вищій освіті. Аргументовано сформованість правового поля докторської підготовки в України та окреслено шляхи його удосконалення. На прикладі Національного авіаційного університету, як одного з провідних науково-дослідницьких університетів, узагальнено перший досвід розгортання європейської моделі підготовки наукових кадрів. Обговорення: Однією з провідних тенденцій удосконалення докторської підготовки стає питання забезпечення якості виконання освітньо-наукових програм доктора філософії, посилення автономності та відповідальності аспірантів та наукових керівників, підвищення академічної та географічної мобільності науковців, збільшення фінансування наукових досліджень та підвищення їх інноваційності. У проекції цього питання на вітчизняну університетську освіту потребує дослідження проблема методології докторської підготовки, спрямованої на особистість молодого науковця як провідного суб’єкта створення нового знання, імплементації та розвитку нормативно-правового забезпечення цього процесу.
Цель: Развертывание докторской подготовки в Украине по европейским стандартам является объективным условием полноценной интеграции нашего государства в единое образовательно-научное пространство. С целью обеспечения результативности этого процесса актуализируется необходимость исследований европейского опыта и первых достижений и трудностей в отечественной высшей школе, определяющих факторов, в частности, состояния и перспектив развития правового поля реализации новой модели. Методы: Для достижения цели исследования были использованы обще- и конкретно-научные (специальные) методы. Использование методов первой группы дало возможность выделить тенденции трансформации докторской подготовки в странах Европы и в Украине. С помощью сравнительно-правового метода проанализированы особенности развития нормативно-правового поля докторской подготовки в отечественной высшей школе и определены направления его усовершенствования. Результаты: определены особенности развития докторской подготовки в европейском образовательном пространстве и перспективы ее внедрения в отечественном высшем образовании. Приведены аргументы сформированности правового поля докторской подготовки в Украине и очерчены пути его усовершенствования. На примере Национального авиационного университета, одного из ведущих научно-исследовательских университетов, обобщенно первый опыт развертывания европейской модели подготовки научных кадров. Обсуждение: Одной из ведущих тенденций усовершенствования докторской подготовки становится вопрос обеспечения качества выполнения образовательно-научных программ доктора философии, усиления автономности и ответственности аспирантов и научных руководителей, повышения академической и географической мобильности научных работников, увеличения финансирования научных исследований и повышения их инновационности. В проекции этого вопроса на отечественное университетское образование нуждается в исследовании проблема методологии докторской подготовки, направленной на личность молодого научного работника как ведущего субъекта создания нового знания, имплементации и развития нормативно-правового обеспечения этого процесса. Purpose: Ensuring compliance of doctoral training in Ukraine with the European standards is an objective condition for the complete integration of our state into the united educational and scientific environment. In order to ensure the effectiveness of this process, the necessity of research conducted on the European experience as well as the first achievements and difficulties in the national high school, the determining factors, in particular, the state and prospects of the legal area development for the implementation of the new model appears to be urgent. Methods: general and specific scientific (special) methods were used to achieve the research target. Applying the methods of the first group made it possible to outline the tendencies of the doctoral training transformation in European countries and in Ukraine. By means of the comparative legal method, the peculiarities of the development of the normative-legal field of doctoral training in the national high school were analyzed, and the areas of its improvement were determined. Results: The features of development of doctoral training in the European educational space and the prospects of its introduction in the national higher education were considered. The formation of the legal area of doctoral training in Ukraine was argued, and the ways of its improvement were outlined. Exemplified on the National Aviation University, as one of the leading research institutions, the first experience of introducing a European model for training scientific staff is summarized. Discussion: In doctoral training, one of the leading trends is the issue of ensuring the quality of the implementation of curricula of the Doctor of Philosophy, enhancing the autonomy and responsibility of postgraduate students and academic leaders, improving the academic and geographical mobility of scholars, increasing funding for research and enhancing its innovation. In the projection of this issue on the national university education, the problem of the methodology of doctoral training, aimed at the personality of a young scientist as a leading subject of creating new knowledge, implementation and development of normative and legal support of this process, is required. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-11-13
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/12036
10.18372/2306-1472.72.12036 |
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University; Том 72, № 3 (2017); 142-150
Вестник Национального авиационного университета; Том 72, № 3 (2017); 142-150 Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 72, № 3 (2017); 142-150 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e |
|