MATHEMATICAL MODELING OF THE TERMINATION FLIGHT CONTROL ALGORITHM FOR UNMANNED AERIAL VEHICLE
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
MATHEMATICAL MODELING OF THE TERMINATION FLIGHT CONTROL ALGORITHM FOR UNMANNED AERIAL VEHICLE
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ АЛГОРИТМA УПРАВЛЕНИЯ ПРЕКРАЩЕНИЯ ПОЛЕТА БЕСПИЛОТНЫМ ЛЕТАТЕЛЬНЫМ АППАРАТОМ МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ АЛГОРИТМA УПРАВЛІННЯ ПРИПИНЕННЯ ПОЛЬОТУ БЕЗПІЛОТНИМ ЛІТАЛЬНИМ АПАРАТОМ |
|
Creator |
Kondrashov, Ya.; Національний авіаційний університет
Arutyunyan, A.; Національний авіаційний університет Kravchyshyn, I.; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
—
termination control; landing; mathematical modeling; unmanned aerial vehicles UDC 629.735.33-519.05(045) — терминальное управление; посадка; математическое моделирование; беспилотные летательные аппараты УДК 629.735.33-519.05(045) — термінальне управління; посадка; математичне моделювання; безпілотні літальні апарати УДК 629.735.33-519.05(045) |
|
Description |
The efficiency of the algorithm of control synthesis is evaluated by means of mathematical modeling by a methodicalerror of the guidance of the gliding aircraft descending to the omnidirectional radio beacon. It’s shown,that the control synthesis results in formation of convergent stable process of motion parameters variation, andthe guidance error is generally determined by navigational errors of current phase coordinates determination.
Эффективность алгоритма синтеза управления оценивается путем математического моделирования по методической точности наведения планирующего летательного аппарата в режиме его спуска на радиомаяк всенаправленного действия. Показано, что в результате синтеза управления формируется сходящийся устойчивый процесс изменения параметров движения, а точность наведения определяется, в основном, навигационными ошибками определения текущих фазовых координат аппарата. Ефективність алгоритму синтезу управління оцінюється шляхом математичного моделювання за методичною точністю наведення плануючого літального апарату в режимі його спуску на радіомаяк всеспрямованої дії. Показано, що в результаті синтезу управління формується стійкий процес зміни параметрів руху, а точність наведення визначається,в основному, навігаційними помилками визначення поточних фазових координат апарату. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2010-11-24
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5028
10.18372/2310-5461.5.5028 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 5, № 1 (2010); 44-48
Science-based technologies; Том 5, № 1 (2010); 44-48 Наукоемкие технологии; Том 5, № 1 (2010); 44-48 |
|
Language |
en
|
|