Модели предотвращения ошибок авиадиспетчеров в терминальных диспетчерских районах в условиях неопределенности
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Модели предотвращения ошибок авиадиспетчеров в терминальных диспетчерских районах в условиях неопределенности
Моделі попередження помилок авіадиспетчерів в термінальних диспетчерських районах у умовах невизначеності MODELS OF AIR TRAFFIC CONTROLLERS ERRORS PREVENTION IN TERMINAL CONTROL AREAS UNDER UNCERTAINTY CONDITIONS |
|
Creator |
Kharchenko, Volodymyr; National Aviation University, Kyiv, Ukraine
Chynchenko, Yuriy; National Aviation University, Kyiv, Ukraine |
|
Subject |
—
авиадиспетчер; безопасность полетов; обслуживание воздушного движения; управление ошибками; профессионально-важные качества; терминальный диспетчерский район; факторы неопределенности 656.7.052(045) — авіадиспетчер; безпека польотів; обслуговування повітряного руху; професійно-важливі якості; термінальний диспетчерський район; управління помилками; фактори невизначеності 656.7.052(045) — air traffic controller; air traffic services; error management; proficiency skills; safety of flights; terminal control area; uncertainty factors 656.7.052(045) |
|
Description |
Цель: целью данной статьи является исследование прикладных моделей предупреждения ошибок авиадиспетчеров в терминальных диспетчерских районах в условиях неопределенности. В данной работе предложены теоретические основы формального описания событий по безопасности полетов и ошибок авиадиспетчеров, связанных с выполнением технологических операций в ТМА. Методы исследования: оптимизация формального описания терминального диспетчерского района, основанная на модели управления угрозами и ошибками и сетевой модели потоков воздушного движения в ТМА. Результаты: получены показатели, связанные с событиями по безопасности полетов в работе авиадиспетчеров в условиях неопределенности. Предложены принципы применения модели управления угрозами и ошибками и сетевой модели потоков воздушного движения в ТМА. Обсуждение: среда обработки информации для предупреждения ошибок авиадиспетчеров, примеры угроз в работе авиадиспетчеров, характерные для выполнения технологических операций в ТМА в условиях неопределенности.
Мета: метою цієї статті є дослідження прикладних моделей попередження помилок авіадиспетчерів у термінальних диспетчерських районах в умовах невизначеності. У роботі запропоновано теоретичні основи формального опису подій з безпеки польотів та помилок авіадиспетчерів, пов’язаних із виконанням технологічних операцій в ТМА. Методи дослідження: оптимізація формального опису термінального диспетчерського району, що ґрунтується на моделі управління загрозами та помилками та мережевій моделі потоків повітряного руху в ТМА. Результати: отримано показники, пов’язані з подіями з безпеки польотів у роботі авіадиспетчерів в умовах невизначеності. Запропоновано принципи застосування моделі управління загрозами та помилками та мережевої моделі потоків повітряного руху в ТМА. Обговорення: середовище обробки інформації для попередження помилок авіадиспетчерів, приклади загроз в роботі авіадиспетчерів, які характерні для виконання технологічних операцій в ТМА в умовах невизначеності. Purpose: the aim of this study is to research applied models of air traffic controllers’ errors prevention in terminal control areas (TMA) under uncertainty conditions. In this work the theoretical framework descripting safety events and errors of air traffic controllers connected with the operations in TMA is proposed. Methods: optimisation of terminal control area formal description based on the Threat and Error management model and the TMA network model of air traffic flows. Results: the human factors variables associated with safety events in work of air traffic controllers under uncertainty conditions were obtained. The Threat and Error management model application principles to air traffic controller operations and the TMA network model of air traffic flows were proposed. Discussion: Information processing context for preventing air traffic controller errors, examples of threats in work of air traffic controllers, which are relevant for TMA operations under uncertainty conditions. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-03-28
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/11416
10.18372/2306-1472.70.11416 |
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University; Том 70, № 1 (2017); 7-13
Вестник Национального авиационного университета; Том 70, № 1 (2017); 7-13 Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 70, № 1 (2017); 7-13 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e |
|