НАТУРНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ ПРИМІСЬКИХ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
НАТУРНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ ПРИМІСЬКИХ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
НАТУРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ ПРИГОРОДНЫХ ПАССАЖИРСКИХ ПЕРЕВОЗОК NATURAL RESEARCHES AND MATHEMATICAL MODELS OF SUBURBAN PASSENGER TRANSPORTATION |
|
Creator |
Мироненко, В. К.
Габа, В. В. Мацюк, В. І. Грушевська, Т. М. Костюшко, В. П. |
|
Subject |
—
приміські пасажирські перевезення; пасажиропотік; завантаженість вагонів; технологія перевезень; інтервали відправлення поїздів; пасажиро-години очікування пасажирів — — пригородные пассажирские перевозки; пассажиропоток; населенность вагонов; технология перевозок; интервалы отправления поездов; пассажиро-часы ожидания пассажиров — — suburban passenger transportation; passenger traffic; habitability cars; transportation technology; intervals departure of trains; passenger-hours of waiting passengers — |
|
Description |
Проаналізовано підхід пасажирів на приміську платформу, заповнення поїздів на конкретному напрямку. Отримано закономірності підходу пасажирів на платформу, темпи заповнення і завантаженість приміських поїздів. Отримані результати досліджень дають можливість здійснювати розрахунки важливих техніко-технологічних параметрів приміських перевезень пасажирів, а саме: інтервали між від-правленням поїздів, завантаженість вагонів у поїздах приміського сполучення, визначення певної кількості турнікетів на відповідну кількість пасажирів, безпечність на платформі, підвищення зручностей та комфорту пасажирів. Розроблено математичну модель підходу пасажирів на приміську платформу для будь-якого пасажиропотоку та інтервалу між поїздами. Дана модель дозволяє просто та швидко розрахувати пасажиропотік у будь-який проміжок часу та оцінити заповнення поїзда пасажирами в заданий час t. Побудовано універсальну аналітичну модель, яка дає змогу описати заповнення платформи пасажирами для будь-якої завантаженості поїзда та інтервалу між поїздами, що є дуже важливим для організації процесу перевезення пасажирів.
В статье проанализировано подход пригородных пассажиров на платформу, заполнения поездов на конкретном направлении, на основе которых получены закономерности подхода пассажиров на платформу, темпы заполнения и населенность пригородных поездов. Полученные результаты исследований позволяют осуществлять расчеты важных технико-технологических параметров пригородных перевозок пассажиров таких как: интервалы между отправлением поездов, населенность вагонов в поездах пригородного сообщения, определение определенного количества турникетов на соответствующее количество пассажиров, безопасность на платформе, повышение удобств и комфорта пассажиров. Разработана математическая модель подхода пригородных пассажиров на платформу для любого пассажиропотока и интервала между поездами. Данная модель позволяет просто и быстро рассчитать пассажиропоток в любой промежуток времени и оценить заполнения поезда пассажирами в заданное время. Построенная универсальная аналитическая модель, позволяющая описать заполнения платформы пассажирами для любой населенности поезда и интервала между поездами, что очень важно для организации процесса перевозки пассажиров. In the article analyzed approach commuter passengers to platform, filling of trains on a specific direction, based on which received regularities the approach of passengers to platform, the rate of filling and habitability commuter train. The obtained results enable to carry out calculations of important technical and technological parameters suburban of transportations of passengers such as intervals between the departure of trains, habitability carriages in commuter trains, the definition of a number of turnstiles at the appropriate number of passengers, the safety on the platform, enhancing the convenience and comfort of passengers. Been developed the mathematical model the approach of commuter passengers to platform for any passenger flow and interval between trains. This model allows you to quickly and easily calculate passenger flow in any period of time and assess filling of train by passengers at a specified time t. Constructed a universal analytical model that can describe the filling of platform by passengers for any habitability train and interval between trains, that is very important for the organization of process of transportation of passengers. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-01-28
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/7523
10.18372/2310-5461.24.7523 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 24, № 4 (2014); 496-502
Science-based technologies; Том 24, № 4 (2014); 496-502 Наукоемкие технологии; Том 24, № 4 (2014); 496-502 |
|
Language |
uk
|
|