APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF COMPUTER SYSTEMS TRAINING THE VISUALLY IMPAIRED
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF COMPUTER SYSTEMS TRAINING THE VISUALLY IMPAIRED
ПОДХОД К РАЗРАБОТКЕ КОМПЬЮТЕРНЫХ СИСТЕМ ОБУЧЕНИЯ ИНВАЛИДОВ ПО ЗРЕНИЮ ПІДХІД ДО РОЗРОБКИ КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ НАВЧАННЯ ІНВАЛІДІВ ЗОРУ |
|
Creator |
Артамонов, Є. Б.
Длужевський, А. О. Панфьоров, О. В. |
|
Subject |
—
adaptive learning course; the system for visually impaired; visually impaired; Braille; learning for visually impaired; software 004.65:004.89 (045) — адаптивные учебные курсы; системы обучения; инвалиды по зрению; шрифт Брайля; обучение инвалидов по зрению; программное обеспечение 004.65:004.89 (045) — адаптивні навчальні курси; системи навчання; інваліди зору; шрифт Брайля; навчання інвалідів зору; програмне забезпечення 004.65:004.89 (045) |
|
Description |
One of the tasks of the higher school informatization is to improve the quality of specialists/experts/professionals training through the introduction of information-educational environment with remote access to content. But when working remotely with educational resources it is complicate to establish the teacher-student communication and impossible to make flexible adaptation of the course to the user requirements. Particularly noticeable this issue in teaching of visually impaired persons. The article discusses the technique of adaptive e-learning courses for visually impaired persons development through the analysis of user requirements and their basic level of knowledge.
Одной из задач информатизации высшей школы является повышение качества подготовки специалистов за счет внедрения информационно-образовательной среды с возможностью удаленного доступа к материалам. Но при удаленной работе с учебными ресурсами осложняется налаживание связи преподаватель-студент и делает невозможной быструю адаптацию курса под требования пользователя. Особенно заметна эта проблема при обучении инвалидов по зрению В статье рассматривается методика разработки адаптивных электронных учебных курсов для инвалидов по зрению через анализ требований пользователей и их базовый уровень знаний Одним із завдань інформатизації вищої школи є підвищення якості підготовки фахівців за рахунок впровадження інформаційно-освітнього середовища з можливістю віддаленого доступу до матеріалів. Але при віддаленій роботі з навчальними ресурсами ускладнюється налагодження зв’язку викладач-студент і унеможливлює гнучку адаптацію курсу під вимоги користувача. Особливо помітна ця проблема при навчанні інвалідів зору. В статті розглянуто методику розроблення адаптивних електронних навчальних курсів для інвалідів зору через аналіз вимог користувачів та їх базовий рівень знань. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-07-06
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10558
10.18372/2310-5461.30.10558 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 30, № 2 (2016); 156-161
Science-based technologies; Том 30, № 2 (2016); 156-161 Наукоемкие технологии; Том 30, № 2 (2016); 156-161 |
|
Language |
uk
|
|