Методи підготовки екіпажів сучасних літаків до особливих ситуацій польоту
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Методи підготовки екіпажів сучасних літаків до особливих ситуацій польоту
Методы подготовки экипажей современных самолетов к особым ситуациям полета METHODS OF TRAINING OF MODERN AIRCRAFT FLIGHT CREWS FOR INFLIGHT ABNORMAL CIRCUMSTANCES |
|
Creator |
Hryshchenko, Yurii; National Aviation University
Romanenko, Viktor; National Aviation University Tronko, Vladimir; National Aviation University Hryshchenko, Yurii; National Aviation University |
|
Subject |
—
глісада; функція кореляції; динамічний стереотип; негативні чинники 629.735.017.1.083(045) — глиссада; функция корреляции; динамический стереотип; негативные факторы 629.735.017.1.083(045) — correlation function; dynamic stereotype; glide path; negative factors 629.735.017.1.083(045) |
|
Description |
Мета: Метою даної статті є теоретичне обґрунтування застосування існуючих і розробки нових методів підготовки екіпажів сучасних літаків до особливих ситуаціям польоту. Методи: У статті розглянуто методи досліджень інженерної психології, математичної статистики та аналізу кореляційних функцій. Результати: При постановці завдання наведено приклад двох катастроф літаків із сучасною авіонікою. При виході на друге коло пілот допустив різкі рухи штурвалом, що призвело до різкого пікірування і неможливості виходу з нього. Показано, що розроблені методи антистресової підготовки екіпажів дозволяють навчити людину-оператора недопущенню таких подій. Теоретичне рішення задачі оптимізації польоту на глісаді з урахуванням людського чинника запропоновано вирішити методом аналізу автокореляційної функції. Висновки: На комплексних тренажерах сучасних літаків необхідно додатково вводити в курс підготовки методики навчання протидії факторним накладкам. Для визначення явища посилення інтегро-диференційованого рухового динамічного стереотипу у пілота досить провести аналіз однієї кривої автокореляційної функції тангажу.
Цель: Целью данной статьи является теоретическое обоснование применения существующих и разработки новых методов подготовки экипажей современных самолетов к особым ситуациям полета. Методы: В статье рассмотрены методы исследований инженерной психологии, математической статистики и анализа корреляционных функций. Результаты: При постановке задачи приведен пример двух катастроф самолетов с современной авионикой. При уходе на второй круг пилот допустил резкие движения штурвалом, что привело к резкому пикированию и невозможности выхода из него. Показано, что разработанные методы антистрессовой подготовки экипажей позволяют обучить человека-оператора недопущению таких событий. Теоретическое решение задачи оптимизации полета на глиссаде с учетом человеческого фактора предложено решить методом анализа автокорреляционной функции. Выводы: На комплексных тренажерах современных самолетов необходимо дополнительно вводить в курс подготовки методики обучения противодействию факторным накладкам. Для определения явления усиления интегро-дифференцированного двигательного динамического стереотипа у пилота достаточно провести анализ одной кривой автокорреляционной функции тангажа. Purpose: The purpose of this article is the theoretical justification of the existing methods and development of new methods of training the crews of modern aircraft for inflight abnormal circumstances. Methods: The article describes the research methods of engineering psychology, mathematical statistics and analysis of the correlation functions. Results: The example of the two accidents of aircraft with modern avionics is shown in the problem statement. The pilot made a sharp movement of the steering wheel while go-around, which has led to a sharp diving and impossibility of coming out of it. It was shown that the developed anti-stress training methods allow crews to train a human operator to prevent such events. The theoretical solution of the problem of optimization of the flight on the final approach, considering the human factor, is suggested to solve using the method of analysis of the autocorrelation function. Conclusions: It is necessary to additionally implement methods of teaching the counteracting of factorial overlaps into the training course using the complex modern aircraft simulators. It is enough to analyze a single pitch angle curve of the autocorrelation function to determine the phenomena of amplification of integral-differential motor dynamic stereotype of the pilot. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-03-28
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/11424
10.18372/2306-1472.70.11424 |
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University; Том 70, № 1 (2017); 66-72
Вестник Национального авиационного университета; Том 70, № 1 (2017); 66-72 Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 70, № 1 (2017); 66-72 |
|
Language |
en
|
|
Rights |
// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e |
|